نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان:
در مراسم اربعین حضور روحانی و مبلغ در ستاد نجف باید به صورت ویژه برنامه‌ریزی شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۶۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان در ستاد اربعین استان با بیان این مطلب که هدف همه ما باید فراهم نمودن زیارت با اخلاص باشد گفت: حضور میلیونی شیعه بدون تبعات و تلفات در طول سال یکبار اتفاق می افتد و همه هم در این مسیر خالصانه خدمت می کنند و ما وظیفه داریم این شکوه، وحدت و عظمت شیعه را به جهان نشان دهیم.

آیت اله خاتمی در ادامه خطاب به اعضای ستاد اربعین استان زنجان افزود: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، همه اقدامات صورت گرفته از سوی ایران در راستای کمک به عراقی ها است و در واقع ما در خدمت آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اشکالات و نواقص اعزام در سال گذشته توسط تعدادی از مسئولین این امر احصاء و ارزیابی شده اظهار داشت: پیشنهاد بنده استفاده از ظرفیت و تجارب همین افراد در ستاد اربعین سال جاری و برای رده های بالای تصمیم گیری ها است.

خاتمی موضوع تبلیغات را در مراسم اربعین مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: حضور روحانی و مبلغ در ستاد نجف حتما باید به صورت ویژه برنامه‌ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان در پایان خاطر نشان ساخت: برای جمع آوری نذورات و کمکهای مردمی به ستاد اربعین، باید از اول محرم و با هماهنگی کلیه هیأت مذهبی، ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد بصورت مدیریت متمرکز اقدام نمود.

همچنین استاندار زنجان در این جلسه با بیان این مطلب که مراسم بزرگداشت اربعین حسینی بزرگ ترین اجتماع شیعیان جهان است، گفت: حضور شیعیان از کشورهای مختلف در اربعین حسینی، برای آنها عزت آفریده و برای منطقه پیامهای مختلفی به ارمغان می آورد.

مهندس درویش امیری استاندار زنجان افزود: حرکت مردم از نقاط مختلف جهان به سمت کربلا در اربعین، بصورت خودجوش آغاز و پس از آن مسئولین به تأسی از مردم ساز و کارهای لازم را فراهم نمودند.

وی برقراری امنیت در منطقه را مهم و ضروری عنوان نمود و اظهار داشت: باید به کمک مردم عراق برویم و همه توانمان را در خدمت دولت عراق قرار دهیم.

استاندار زنجان تصریح داشت: از همه مردم کشور و استان انتظار داریم در مسیر قانونی و با تکیه بر دستورالعملها و ابلاغیه های وزارت کشور عمل نمایند.

وی ثبت نام در سامانه سماح و اخذ ویزا را از شرایط ضروری اعزام اربعین عنوان نمود و افزود: تأکید برثبت نام و اخذ ویزا برای تأمین اهداف امنیتی است و در این راستا از اعزام انفرادی و بدون ویزا افراد جلوگیری بعمل خواهد آمد.

مقام عالی استان در ادامه تصریح داشت: بدلیل محدودیت ظرفیت عبور از مرز مهران و بمنظور تسهیل در عبور از مرز، ستاد مرکزی اربعین مرزهای ورودی برای هر یک از استانها را مشخص نموده است.

به گفته درویش امیری، استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، همدان، گلستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان از طریق مرز مهران و استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، اصفهان، یزد، خوزستان، چهار محال و بختیاری از مرز چذابه و خراسان رضوی، فارس، کهگلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق خواهند شد.

ارسال نظرات