باید مسائل زیست محیطی و سلامت آن مورد مطالعه قرار گیرد که این موضوع برای آیندگان و حتی مجری و سرمایه گذار پروژه ها نیز مفید خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۶۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان با بیان این مطلب که تشکیل کمیته های مختلف کاری در زمینه های مختلف امیدواری و اعتماد مردم را تقویت نموده و تضمین کننده سلامت آنها در بخشهای مختلف می باشد.

شهبازی افزود: در حوزه سلامت، پیشگیری بیشتر از درمان اهمیت دارد اگر چه در جلسات این کار گروه بیشتر به جنبه درمان پرداخته می شود.

وی در ادامه به موضوع پروژه انشعاب فاضلاب شهری زنجان نیز اشاره نمود و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه از 23 سال قبل شروع شده اما آن چیزی که اهمیت دارد نقش آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم در پیشبرد این برنامه است.

شهبازی خاطر نشان ساخت: تشکیل کارگروهی برای بحث انشعاب فاضلاب استان باید تشکیل و اختلافات بین شرح وظایف دستگاههای اجرایی در این حوزه حل و فصل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اجرای کامل پروژه فاضلاب شهری را در تقویت شاخص های سلامت استان موثر دانست و تأکید داشت: رسانه های گروهی در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی امتیازات تشویقی پیش بینی شده برای اشتراک پذیری نقش بسزایی دارند.

وی به نداشتن انشعاب فاضلاب برخی دستگاه های اجرایی اشاره نمود و افزود: در طرح این موضوع و تصویب در شورای برنامه ریزی استان این دستگاه های اجرایی با تامین اعتبار مورد نیاز موظف خواهند شد یکبار و برای همیشه نسبت به انشعاب فاضلاب اقدام کنند.

شهبازی همچنین پیوست سلامت طرح های صنعتی و سرمایه گذاری را ضروری عنوان نمود و گفت: چنانچه پروژه ای اجرا می شود باید مسائل زیست محیطی و سلامت آن مورد مطالعه قرار گیرد که این موضوع برای آیندگان و حتی مجری و سرمایه گذار پروژه ها نیز مفید خواهد بود.

همچنین در ادامه این جلسه مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت استان زنجان از نظر وسعت و جمعیت گفت: فاز نخست طرح فاضلاب شهر زنجان از سال 71 آغاز و عملیات اجرایی آن از سال 74 آغاز شده است.

جزءقاسمی در ادامه با اشاره به اثربخشی بهره‌برداری از طرح افزود: جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های سطحی، زیرزمینی و حفاظت از منابع آب شرب، صنعت و کشاورزی، ارتقای سطح بهداشت عمومی و کاهش بیماری‌های ناشی از آلودگی آب و جلوگیری از اشاعه بیماری‌های عفونی و روده‌ای و بروز اپیدمی از جمله نتایج اجرای طرح فاضلاب شهری است.

وی فراهم آوردن امکان ادامه بقاء زندگی آبزیان، جلوگیری از بالا آمدن سطح آب زیرزمینی در محدوده شهر و ممانعت از تخریب اراضی کشاورزی را از دیگر نتایج اجرای طرح مذکور اعلام و اظهار داشت: با اجرای این طرح امکان گردش چند باره آب در منابع و توسعه فضای سبز ممکن می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان زنجان در ادامه آماری از دستگاه‌های اجرایی مشمول طرح فاضلاب شهری و همچنین تعداد انشعابات واگذاری و نصب و وصل شده ارائه کرد و خاطر نشان ساخت: بیش از 20 مرکز دولتی و موسسه فعال شناسایی شده که قابلیت اتصال به شبکه فاضلاب شهری را دارند، ولی به آن متصل نمی‌شوند

ارسال نظرات