استاندار زنجان:

لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی استان در اجرای طرح های مصرف آب در کشاورزی

همه دستگاه های اجرایی استان باید در اجرای طرح های مرتبط با ارتقای بهره وری مصرف آب در کشاورزی همراهی کنند.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۶۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،: در کشور با بحران آب مواجه هستیم و باید تدابیر لازم و جدیت بیشتری را در خصوص مصرف بهینه آب داشته باشیم.

اسدالله درویش افزود: هزینه های تولید محصولات کشاورزی به لحاظ مصرف آب در کشور بسیار بالا است.

وی اظهار داشت: عده ای این نظر را دارند که به صرفه و صلاح نیست که آب را پای بوته های کشاورزی بریزیم ولی باید این نکته را نیز مدنظر داشت که زندگی بخش قابل توجهی از مردم در کشور از محل فعالیت های کشاورزی تامین می شود و تا زمانی که نتوانیم مشاغل جایگزین ایجاد کنیم نمی توانیم مانع از فعالیت های کشاورزی نیز شویم.

درویش امیری به لزوم توسعه بیش از پیش سامانه های نوین آبیاری در سطح اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: اگر مدیریت درست و اقدامات ضروری در خصوص بهره برداری بهینه از منابع آب کشور انجام نشود بی تردید در چند سال آینده با معضلات و مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

استاندار زنجان گفت: در ابتدای دهه 70 خیز خوبی برای مدیریت منابع آب در کشور برداشته شد ولی متاسفانه در ادامه به دلیل بی توجهی و سهل انگاری متوقف شد.

وی تصریح کرد: انتظار این است همه دستگاه های اجرایی استان در اجرای طرح های مرتبط با ارتقای بهره وری مصرف آب در کشاورزی همراهی کنند چرا که مدیریت مساله آب یک موضوع ملی و عمومی است و عزم و اراده همگان را می طلبد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار