محمد رضا لطیفی ورزشکار زنجانی نیز در این مسابقات و در قالب تیم ملی به مصاف حریفان خود می رود.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۶۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر هیات شمشیربازی استان زنجان از برگزاری مسابقات جام جهانی اسلحه سابردر تهران خبر داد و گفت: این دوره از رقابت ها 27 و 28 شهریور ماه جاری و با شرکت تیم هایی از ایران، بلژیک، ایتالیا، عراق، ترکیه برگزار خواهد شد.

مهدی رضایی افزود: محمد رضا لطیفی ورزشکار زنجانی نیز در این مسابقات و در قالب تیم ملی به مصاف حریفان خود می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه تیم شمشیربازی استان زنجان درلیگ برترسال گذشته در اسلحه اپه قهرمان کشور شد و در اسلحه فلوره نیز عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده است اظهار داشت: شمشیربازی استان زنجان طی سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و چند بازیکن ملی پوش در ترکیب تیم ملی و یا اردوهای تیم ملی حضور دارند که از جمله این ورزشکاران می‌توان به محمد اسماعیلی، میثم نوروزی و محمدرضا لطیفی اشاره کرد.

رضایی با اشاره به اینکه شمشیربازی ورزشی کلاسیک وفکری است و به ذهنی خلاق و پویا نیاز دارد خاطر نشان ساخت: این رشته ورزشی 102 سال در اروپا قدمت دارد و همه رده های سنی می توانند در این رشته فعالیت داشته باشند وبه دلیل وجود حرکات اصلاحی در آن به بانوان نیز توصیه شده است.

گفتنی است، میثم نوروزی نیز از دیگر ورزشکاران زنجانی است که توانسته عناوین خوبی را کسب کند.

وی در سال 2014 توانست در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن مقام هفتم را کسب کند که بهترین رنکینگ نوجوانان ایران بوده است.نوروزی در مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی رده سنی جوانان در دو هفته اخیر نیز به مقام نایب قهرمانی دست یافت و در صورت موفقیت در دیگر مسابقات انتخابی اسفند ماه سال جاری به مسابقات قهرمانی آسیایی جوانان در تایلند اعزام خواهد شد.

محمد اسماعیلی نیز از دیگر شمشیربازان شاخص استان در رده بزرگسالان می باشد که رنک یک اسلحه اپه کشور می باشد و از بازیکنان مطرح جهت سهمیه المپیک ریو بوده و به دلیل عدم رویارویی با حریفی از رژیم اشغالگر قدس از رفتن به المپیک بازماند.

لازم به ذکر است، ورزش شمشیربازی دارای سه نوع اسلحه به نام های اپه، سابرو فلوره می باشد.

ارسال نظرات