در پیشگیری از تخریب و تهدیدات زیست محیطی، کارکنان محیط زیست و خانواده آنها باید الگو باشند.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۶۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در مراسم تقدیر از دانشجویان و دانش آموزان خانواده بزرگ محیط زیست زنجان گفت: امروزه حفاظت از محیط زیست نیاز به همد لی و همکاری عموم افراد جامعه دارد و کارکنان محیط زیست و خانواده آنها باید در انجام اقدامات زیست محیطی الگوی سایر افراد جامعه باشند.

سید رضا موسوی افزود: می توان با کمی توجه و آموزش از بحران های زیست محیطی پیشگیری نمود.

وی اظهار داشت: آموزش مسائل زیست محیطی به دانش آموزان که آینده سازان جامعه هستند نقش زیادی در آینده محیط زیست دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان تصریح کرد: چنانچه به حساسیت های موجود در زمینه محیط زیست توجه نشود شاهد بحران های غیرقابل جبران در آینده خواهیم بود.

موسوی با اشاره به حساس شدن عموم مردم بویژه مسئولان به حفاظت از محیط زیست گفت: باید از فرصت پیش آمده که هم دولت ، مسئولین و سازمانهای مردم نهاد موضوع محیط زیست را جزو اولویت های خود می دانند، نهایت بهره برداری صورت گیرد و نقش کارکنان محیط زیست و خانواده آنها مهم بوده و باید الگوی رفتاری افراد جامعه در زمینه محیط زیست باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان در پایان خاطر نشان ساخت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش محیط زیست دو واحد درسی با عنوان" انسان و محیط زیست" به دروس دانش آموزان اضافه خواهد شد و دانشگاهها نیز در آینده دو واحد درسی محیط زیست را به دانشجویان ارائه و آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

ارسال نظرات