یکی از ستادهای شهرستانی سرشماری در بخشداری مرکزی زنجان است و ستاد دوم شهرستان مرکز پژوهش واقع در شهر زنجان است.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۳۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار زنجان در جلسه شورای اداری و گفت: مردم زنجان روحیه خیرخواهانه دارند و در حوزه دستگیری از یتیمان پای کار هستند و می‌توانند کمیته امداد را یاری کنند.

مجید فرخی با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار خانوار در شهرستان زنجان سرشماری شوند و این آمار نشان دهنده جمعیت قابل توجه شهرستان است.

وی اظهار داشت: کوتاهی در مورد سرشماری قابل قبول نیست و مدیران شهرستانی در هر اداره یک نفر را به عنوان مسئول سرشماری معرفی کنند و این افراد موظف هستند بستر و امکانات لازم را برای سرشماری فراهم کنند و مسئولیت مستقیم این افراد با مدیران است.

فرماندار زنجان بر فراهم‌سازی تمهیدات و مقدمات ثبت‌نام اینترنتی توسط شرکت مخابرات تاکید کرد و گفت: این شرکت بستر تبادل اطلاعات الکترونیکی در حداقل پهنای باند ۲ مگابایت بر ثانیه را برای ستادهای سرشماری فراهم کند.

وی زنجان تاکید کرد: یکی از ستادهای شهرستانی سرشماری در بخشداری مرکزی زنجان است و ستاد دوم شهرستان مرکز پژوهش واقع در شهر زنجان است.

فرخی افزود: باید مردم سرشماری خود را از طریق اینترنت انجام دهند چرا که باعث صرفه جویی در کار و کاهش هزینه ها می شود.

فرماندار زنجان به فراهم شدن بستر لازم برای امکان سرشماری اینترنتی اهالی روستا در مدارس، دهیاری‌ها و خانه‌های بهداشت روستاها تاکیدکردو گفت: پست بانک‌ها نیز می‌تواند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

فرخی به تجهیز مزارع شهرستان زنجان به آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: این طرح در ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با هدف افزایش راندمان آبیاری صورت می‌گیرد.

فرماندار زنجان تصریح کرد: توجه به عمران روستایی یکی از اولویت‌های شهرستان زنجان است و اعتبارات دهیاری‌ها طی ۲.۵ سال گذشته رشد داشته و در همه روستاها عملیات بهسازی در حال انجام است.

فرخی به مشکلات تامین آب شرب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب در زنجان از جمله این اقدامات است و در سال‌های اخیر ۱۳۵ روستا مشکل تامین آب داشت که با اقدامات انجام گرفته این تعداد روستا به ۲۷ روستا کاهش یافته است..

ارسال نظرات