فضاي فرهنگي استان به لحاظ فعاليتهاي هنري قابل توجه مي باشد.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۳۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در آيين افتتاح كتابخانه عمومي خيري مهندس سيد افضل موسوي همدلي و همراهي بين مردم و مسئولين زنجان را تحسين برنگيز دانست و گفت: فضاي فرهنگي استان به لحاظ فعاليتهاي هنري قابل توجه مي باشد.

درويش اميري با اشاره به اين موضوع كه شعور و شور مردم به باورهاي ديني و اهل بيت به ويژه سيد الشهداء از افتخارات مردم زنجان محسوب مي شود، افزود: مراسم سوگواري زنجانيان به ويژه در دهه اول ماه محرم جزء پر بيننده ترين برنامه هاي صدا وسيما در سطح كشورمي باشد.

وی با اشاره به برگزاري جشنواره آش، اظهار داشت: اين جشنواره كه همه ساله برگزار مي شود داراي پيام فرهنگي ،‌اجتماعي و هنري بسياري است بطوريكه از جشنواره امسال بالغ بر پانصد هزار نفر ديدن نمودند وي شناسايي فرهنگي اقوام ايراني را از دستاوردهاي مهم اين جشنواره برشمرد و افزود آشنايي از سوابق فرهنگي و تمدني ايران و تكوين اين فرهنگ از دستاوردهاي اين گردهمايي است كه ميتواند زمينه انتقال سنتهاي كهن ملي را به نسل سوم تسهيل سازد.

درويش اميري در ادامه بنياد مصلي نژاد را يكي از بنيادهاي غير تجاري و سياسي كشور دانست تصریح کرد: اين مركز با اهداف آموزشي اقدامات ارزنده اي بجاي گذاشته و اين اثر نيز بعنوان بزرگترين كتابخانه وهفتمين كتابخانه خيري استان از آثار ماندگار كتاب خواهد بود .

مقام عالي استان در ادامه با تقدير وتشكر از اقدامات دكتر علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از حمايتهاي ايشان از حقوق اصحاب هنر و رسانه گفت و تصريح داشت : به سهم خودم واز سوي اهل قلم، فرهنگ و رسانه از رشادتهاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تقدير مي نمايم كه چگونه از حقوق اين قشر در صحنه هاي مختلف اجتماعي حمايت مي نمايند.

گفتني است كتابخانه عمومي خيري مهندس سيد افضل موسوي توسط بنياد مصلي نژاد در زميني به مساحت 6200متر مربع طي 2.5 سال در گلشهر كاظميه زنجان احداث و داراي 2764 مترمربع زيربنا و داراي 20 هزار جلد كتاب مي باشد.

ارسال نظرات