برگزاری اردوهای راهیان نور، عرصۀ دیگری از دفاع مقدس است

خبرگزاری بسیج: مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در نشست مشترک هماهنگی اردوهای راهیان نور که با حضور مسئولان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد، گفت: امروز وظیفه داریم از اعتقادات، فرهنگ و ارزش های خود دفاع کنیم.
کد خبر: ۸۷۴۶۲۷۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد اردوهای راهیان نور شهرستان های استان تهران، با حضور سردار نصیری، فرمانده و حجت الاسلام و المسلمین نظری، نمایندۀ ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، عبدالرضا فولادوند راد، مدیر کل و سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،   برگزار شد.

فولادوند راد، در این نشست با اشاره به این که در آستانۀ فرا رسیدن هفتۀ دفاع مقدس هستیم، گفت: هفتۀ دفاع مقدس، یادآور دفاع همه جانبۀ ملت ایران و مظلومیت و ایثار تمامی کسانی است که پا به عرصۀ ایثار و شهادت گذاشتند و خون خود را برای آبیاری   نهال پر ثمر انقلاب اسلامی هدیه کردند.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی ازعرصه کتاب و دفتر خارج شد و به برکت خون شهیدان انقلاب، به عرصۀ عملی آموزش و پرورش ورود پیدا کرده ایم، ادامه داد: امروز وظیفه داریم از اعتقادات، فرهنگ و ارزش های خود دفاع کنیم و در این حوزه، اردوهای راهیان نور نمونۀ بسیار بزرگی است که ما باید دستاوردهای آن را به نسل های آینده انتقال دهیم.

این مقام مسئول، احیای فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس را کار اساسی آموزش و پرورش در حوزۀ برگزاری اردوهای راهیان نور برشمرد و افزود: دانش آموزان باید بدانند که تنها عامل پیروزی دلیر مردان ما در سال های دفاع مقدس اخلاق و ارزش های اسلامی بوده است.

فولادوند راد، راهیان نور را یکی از مهم ترین طرح هایی دانست که در زمینه انتقال ارزش های دفاع مقدس به دانش آموزان به نتیجه رسیده است. وی اظهار داشت: احیای ارزش های حاکم بر جبهه و جنگ و رزمندگان سلحشوری که در باز کردن معبر و میدان مین با یکدیگر به رقابت می پرداختند، از وظایف آموزش و پرورش در حوزۀ برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی است.

وی خاطر نشان کرد: راهیان نور یکی از مهم ترین طرح هایی است که در زمینه انتقال ارزش های دفاع مقدس به دانش آموزان به نتیجه رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر این امر که امروز سپاه استان تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به عنوان متولیان برگزاری اردوهای راهیان نور تلاش خواهند کرد تا اهداف آموزش و پرورش در اردوهای راهیان نور دانش آموزی را به عنوان یک کار بزرگ فرهنگی به ثمر برسانند، تأکید کرد: امروز اعتقاد داریم که برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی، جلوه های بارز آموختن در مکتب ایثار و شهادت ،عرصۀ دیگری از همان دفاع هشت ساله است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار