امر به معروف و نهی از منکر، نیاز به فرهنگ سازی دارد

کارشناس معارف و علوم دینی با تاکید بر فرهنگ سازی درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو وظیفه الهی است که باید انجام شود وگرنه جامعه به گناه کشیده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۲۲۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سلیمانی کارشناس معارف و علوم دینی در جلسه تفسیر آیات قرآن ویژه پایوران سپاه ناحیه محلات با اشاره به آیه 189 سوره بقره و تفسیر آن گفت: امر به معروف فریضه الهی است؛ حضرت علی(ع) درباره این فریضه الهی فرمود "امر به معروف و نهی از منکر مصلحت عامه است، لعنت خدای شامل کسانی است که این فریضه را ادا نکنند می‌شود"

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمان‌ها وجود داشته و قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت؛ امر به معروف و نهی از منکر مسئله ارشاد، تبلیغ دین و موعظه ها نیست، بلکه صحبت از باید ها و نباید هاست.

کارشناس معارف و علوم دینی تصریح کرد: پیامدهای عدم انجام امر به معروف و نهی از منکر، عدم نزول مائده‌ای آسمانی، مستجاب نشدن دعا، فرو رفتن جامعه در گناه، بی‌رونق بودن رزق و روزی و... است.

سلیمانی با تاکید بر لزوم توجه به خودسازی از سوی آمرین گفت: انسان باید ابتدا خودسازی کند تا بتواند بر دیگران تاثیر بگذارد و امر به معروف و نهی از منکر را به طور کامل و صحیح انجام دهد.

وی افزود: انسان باید روح و جسمش خدایی شود و رنگ خدایی بگیرید، هر زمان احساس کردیم تمام اعمال و کارها خدایی شد مطمئن باشید قرب الهی را به دست آوردید و می‌توانید بر دیگران تاثیر بگذارید؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند "هنگامی که امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذار می‌کنید منتظر عذاب الهی باشید".

سلیمانی ادامه داد: برای امر به معروف و نهی از منکر بهتر است از خانواده خود و فرزندان خود شروع کنیم، سکوت در برابر گناه باعث عادی شدن گناه می‌شود و انجام دادن گناهای کوچک و بزرگ برای انسان عادی می‌گردد، امر به معروف و نهی از منکر دو وظیفه الهی است که باید انجام شود وگرنه جامعه به گناه کشیده می‌شود .

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید با یک انگیزه الهی، فقهی و جمعیتی و به صورت منسجم و سازمان دهی شده صورت گیرد.

کارشناس معارف و علوم دینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به صورت یک فرهنگ حاکم در ارتباط انسانی و در روابط مردمی در بیاوریم آن زمان توانسته‌ایم اسلام را نهادینه کنیم زیرا تمام ضایعات، ناشی از آن است که مسئله امر به معروف و نهی از منکر در شکل فرهنگی‌ در جامعه، جایگاهی نیافته است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار