برای سومین سال متوالی؛

واقعه تاریخی غدیر در کمیجان بازسازی می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کمیجان گفت: برای سومین سال متوالی واقعه تاریخی غدیر در شهرستان کمیجان بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۲۰۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار رشید اکبری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کمیجان صبح امروز در کارگروه اجرایی ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت: بازسازی واقعه تاریخی غدیر به مناسبت عید غدیر خم برای سومین سال متوالی و با حضور جمع زیادی از هنرمندان شهرستان کمیجان برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کمیجان گفت: واقعه غدیر از مهمترین وقایع تاریخی در اسلام است که شناخت آن نقش مهمی در شناخت اسلام راستین و سیره نبوی و علوی دارد.

وی ضمن دعوت از مردم و دوستداران امامت و ولایت برای حضور در این آیین معنوی گفت: واقعه غدیر از مهمترین وقایع تاریخی در اسلام است که شناخت آن نقش مهمی در شناخت اسلام راستین و سیره نبوی و علوی دارد.

سرهنگ پاسدار اکبری از غدیر به‌عنوان سرآغاز یک تحول در سرنوشت بشر یاد کرده و افزود: غدیر یکی از مهمترین گذرگاه‌ها در تاریخ دین حیات‌بخش اسلام است که باور به آن رهایی و حرکت در صراط مستقیم را به همراه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کمیجان با اشاره به جایگاه ممتاز امام علی(ع) در دین مبین اسلام گفت: شناخت حقیقی از این امام همام، سعادت انسان را رقم می‌زند و شناخت غدیر نیز از مهمترین ملزومات شناخت درست از سیره علوی است.

وی با اذعان به اینکه مردم ما همواره به مولای متقیان ارادت خاص داشته‌اند، گفت: حضور آحاد مردم و خصوصا جوانان در این آیین بازسازی، شناخت آنها از زوایای مختلف واقعه غدیر و تاریخ اسلام را وسعت می‌بخشد.

سرهنگ پاسدار اکبری با بیان اینکه با بازسازی وقایع، مفاهیم و فلسفه وجودی آن وقایع بهتر منتقل می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه بازسازی غدیر به یک سنت حسنه تبدیل شده و هر ساله در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کمیجان در پایان با اعلام اینکه بازسازی صحنه غدیر به نوعی بزرگترین و مهمترین رویداد در شهرستان کمیجان است، خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب و شایسته بازسازی واقعه غدیر نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها اجرایی است.

حجت‌الاسلام رجبی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت کمیجان نیز در این جلسه تصریح کرد: باید شعائر اسلام در جامعه زنده بماند ودر راستای این امر مهم باید تلاش کردغدیر شناسی در بین مردم و یادآوری و بزرگ داشتن این واقعه بزرگ تاریخی اهمیت بالایی دارد.

لازم به ذکر است حرکت کاروان غدیر به شکل نمادین ساعت 8 صبح روز عیدغدیر از محل میدان شهرداری آغاز و تا محل برگزاری مراسم(محله انار جنب گلزار شهدا) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات