گران فروشی گوشت مرغ در سطح شهر ادامه دارد و هر کیلوگرم گوشت مرغ بیش از ۸۰۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود؛ یعنی حداقل ۸۰۰ تومان گران‌تر از نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی.
کد خبر: ۸۷۴۶۱۵۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،در سه ماه نخست سال جاری و تا پایان ماه رمضان، گوشت مرغ از با ثبات‌ترین محصولات در بازار مواد غذایی محسوب می‌شد و حتی در مقاطعی قیمت آن روند کاهشی هم پیدا کرد؛ به طوری که هر کیلوگرم گوشت مرغ به طور متوسط ۵۸۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شد اما از اواخر تیر ماه این روند تغییر کرد و قیمت مرغ روند افزایشی به خود گرفت.

 

با وجود آنکه وزارت جهاد کشاورزی در آخرین اظهارنظرهای خود سقف قیمت را برای گوشت مرغ حداکثر  ۷۲۰۰ تومان اعلام و تصریح کرده که فروش بیشتر از آن گران فروشی محسوب می‌شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ مانند حدود دو ماه گذشته بیش از این سقف تعیین شده در سطح شهر عرضه می‌شود و طبق آخرین مشاهدات قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۸۱۰۰ تومان است.  

 

بررسی‌هایی که خلاف ادعای مدیرعامل اتحادیه مرغداران را ثابت می‌کند، چراکه وی به تازگی عنوان کرده که قیمت مرغ در بازار ثبات پیدا کرده است. به گفته کمالی سروستانی قیمت گوشت مرغ در بازار ثبات پیدا کرده و در برخی مناطق که با نوسان قیمت همراه است شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه دولتی ذخایر استراتژیک گوشت مرغ منجمد می‌کند.

 

بر اساس بررسی‌های میدانی، متوسط قیمت برخی اقلام مختلف گوشت مرغ به این شرح است: هر کیلوگرم گوشت مرغ ۸۱۰۰ تومان، سینه جوجه کبابی کیلویی ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان، جوجه با کتف کیلویی ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان، سینه مرغ کیلویی ۹۰۰۰ تومان و  ران مرغ کیلویی ۸۴۰۰ تومان. همچنین بال مرغ کیلویی ۹۱۰۰ تومان، کتف کیلویی ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان، گردن مرغ ۴۲۰۰ تومان و همچنین هر کیلوگرم مرغ سبز به عنوان گران‌ترین نوع مرغ کیلویی ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می‌شود.

 

 روند افزایشی قیمت گوشت مرغ از اواخر تیرماه آغاز شده و دلایلی همچون افزایش قیمت خوراک مرغ و افزایش قیمت جوجه یکروزه برای آن مطرح شد که به نظر می‌رشد با توجه به تعادل در بازار خوراک طیور و فراوانی عرضه این موضوعات تاثیری در بازار گوشت مرغ ندارند و طبق اذعان مسئولان وزارت کشاورزی و بر اساس آنالیز قیمتی که این وزارتخانه با توجه به هزینه‌های موجود انجام داده است، فروش گوشت مرغ به قیمت بیش از کیلویی۷۲۰۰ تومان گران فروشی است که باید مسئولان مربوطه از جمله تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با گران فروشان برخورد کنند.

ارسال نظرات