خبرهای داغ:
همزمان با هفته دفاع مقدس انجام می‌شود؛
رئیس حوزه هنری استان قم از نمایش آثار هنرمندان تجسمی در قالب تابلوهایی در سطح شهر قم همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۶۱۱۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
نمایش آثار هنرمندان تجسمی در سطح شهر قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجدالدین معلمی گفت: تمام فعالیت‌های حوزه هنری استان قم در هفته دفاع مقدس به موضوعات دفاع، مقاومت و شهادت و با رویکرد به هنر و هنرندان معطوف می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های حوزه هنری به برگزاری نمایشگاه تجسمی در این هفته اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که آثار نقاشی، نگارگری و پوستر هنرمندان بسیجی را در بر دارد،  هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سالن سوره حوزه هنری برپا می‌شود. این آثار حاصل کارگاه تجسمی بسیج است که ۱۷ و ۱۸ مردادماه با همکاری حوزه هنری و بسیج هنرمندان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان قم در ادامه از نمایش آثار هنرمندان تجسمی در قالب تابلوهایی در سطح شهر خبر داد و گفت: در طول ایام هفته دفاع مقدس همشهریان عزیز در سطح شهر، شاهد تابلوهایی با آثار تجسمی هنرمندان بنام استان و مضامین دفاع، مقاومت و شهادت خواهند بود. این تابلوها در ۲۰ طرح مختلف و در تیراژ بالا و در قالب استند، بیلبورد و تابلوهای شهری در سطح شهر قم نصب می‌شوند. این اتفاق با همکاری شهرداری، سپاه علی بن ابی طالب(ع) و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس رقم می‌خورد.  

وی در ادامه به نشست‌های ادبی حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیستمین محفل طنز قمپز با حضور دو تن از طنزپردازان شناخته شده‌ کشور، دکتر عباس احمدی و جمعی از طنازان قمی هم‌زمان با آغازین روز هفته دفاع مقدس با موضوع طنز دفاع مقدس برگزار می‌شود. و از این جهت که قرار است در این محفل میزبان عموم مردم باشیم این نوبت قمپز در سالن بزرگ آمفی تئاتر شهرداری قم برگزار می‌شود.

معلمی در ادامه با اشاره به دو نشست شعر این حوزه گفت: نشست تخصصی «شعر بانوان» با حضور استاد سید مهدی حسینی روز سوم مهر و نشست تخصصی «مهر و ماه» با حضور عموم شاعران استان روز هفتم مهرماه با موضوع شعر دفاع مقدس و با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود.

وی در پایان این گفتگو به نشست نقد داستانی اشاره کرد که روز ۴ مهرماه برگزار می‌شود و گفت: در این نشست استاد علی اصغر عزتی پاک به نقد و بررسی یک اثر داستانی با موضوع دفاع مقدس خواهد پرداخت. این نشست در سالن سوره حوزه هنری قم با حضور داستان نویسان استان و علاقمندان به ادبیات داستانی برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها