خبرهای داغ:
امام جمعه گوگان:

حضرت علی(ع) دومین شخصیت جهان اسلام است

خبرگزاری بسج: امام جمعه گوگان در مراسم گرامیداشت دهه ولایت وامامت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) عجب شیر با اشاره به مقام و شخصیت حضرت علی(ع) گفت: امام علی(ع) مولود کعبه و دومین شخصیت عالم اسلام پس از رسول اکرم (ص) می باشد.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۵۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رضوی نیا با اشاره به اینکه در شناساندن واقعه تاریخی غدیر و شخصیت حضرت علی(ع) کوتاهی کرده ایم افزود: عید غدیر عید بسیار بزرگ و خاطره عظیم تاریخی است.

وی با اشاره به شجاعت و شهامت حضرت علی(ع) بیان کرد: ایشان برای نجات جان پیامبر(ص) در بستروی خوابید و نخستین کسی بود که به پیامبر(ص) آورد و و از او پیروی کرد.

وی حضرت علی(ع) را اسطوره فصاحت و بلاغت خواند و گفت: از نظر فصاحت وی پیشوای فصحا بوده و چنانکه درباره کلام آن حضرت گفته شده: «سخنان او پائین‌تر از کلام خدا و بالاتر از کلام مخلوق است»

حجت الاسلام رضوی نیا خاطرنشان کرد: ولایت و امامت امیرالمومنین علی(ع) موجب اكمال دین و اتمام نعمت است و شخصیتی است كه وجودش لرزه بر اندام تمامیت كفر می انداخت .

وی ادامه داد: در وصف آن بزرگوار آمده كه در شجاعت، شهامت، عدالت، سخاوت، عبادت، عطوفت نظیری نداشت، آنچنان كه در اوصاف، وجود مباركش جامع الاضداد بودند؛ در نبرد با دشمنان اسلام با صلابت ترین جنگجوی تاریخ بشر و در حوزه عاطفه عطوف ترین انسان دوران بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها