روزنامه حامی دولت اعتماد که تلاش داشت فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان راه به دولت قبل نسبت دهد، از مواضع خود عقب‌نشینی کرد.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۵۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه حامی دولت اعتماد که تلاش داشت فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان راه به دولت قبل نسبت دهد، از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و نوشته است:‌ ماجراي صندوق ذخيره فرهنگيان وارد فازهاي جدي‌تري شده است. خبر از تخلفات گسترده از اين صندوق شايد يكي از اصلي‌ترين دلايل مطرح شدن طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش بوده است. حالا هم خبر از تغييرات جديدي در اين صندوق مي‌آيد كه از يكسو تكذيب مي‌شود و از سوي ديگر تاييد. ديروز نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اعضاي هيات‌مديره صندوق ذخيره فرهنگيان تغيير كرد، گفت: با اتفاقاتي كه رخ داده است، اوضاع استيضاح وزير آموزش و پرورش بدتر خواهد شد. خبري كه البته از سوي خود مديرعامل صندوق تكذيب شده است.

 

ديروز حسين مقصودي، نماينده مردم سبزوار، اظهار داشت: دو جلسه هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان كه يكي در شنبه هفته گذشته و ديگري چهارشنبه هفته گذشته بود، توسط فاني برگزار شده است و افرادي مانند مظفر، وزير اسبق آموزش و پرورش كه عضو هيات امنا هستند در اين جلسه حضور نداشتند و در نهايت هيات‌مديره صندوق ذخيره فرهنگيان را به صورت ۱۰۰ درصد يا از هفت نفر، شش نفر را تغيير مي‌دهند كه متعاقب اين موضوع هم عزل غندالي، مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان انجام شد. وي افزود: اسامي‌‌اي كه به عنوان اعضاي جديد هيات‌مديره صندوق ذخيره فرهنگيان به دست ما رسيده است نشان از يك حركت كاملا سياسي و غير‌تخصصي دارد و اينكه اصلا توجهي به جامعه فرهنگيان نشده است. اصلا هدف از تشكيل صندوق ذخيره و ۲۷ شركت زير مجموعه آن و بانك سرمايه براي خواسته فرهنگيان بود كه متاسفانه به اين خواسته توجه نشده است. وي به اينكه نكته كه مطابق گفته خودشان اكنون چند هزار ميليارد تومان از صندوق و بانك سرمايه سوءاستفاده مالي و ناپديد شده است، اشاره كرد و گفت: بالاخره كسي بايد پاسخگو باشد، اما با اين انتخابي كه انجام شده اوضاع بدتر خواهد شد. هم اوضاع استيضاح آقاي فاني بدتر خواهد شد و هم اوضاع حاكم بر موضوعات اقتصادي صندوق ذخيره و سياست‌گذاري آن براي چشم‌اندازي كه پيش بيني شده بود بدتر خواهد شد، ضمن اينكه از همه مهم‌تر اعتماد فرهنگيان سلب شده و مي‌شود. مقصودي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا اكنون مسجل شده كه هيات‌مديره صندوق ذخيره فرهنگيان تغيير كرده است؟»، گفت: هيات‌مديره روي كاغذ تغيير كرده و از هفت نفر قبلي شش نفر تعويض و يك نفر از قبل باقي مانده است تا مجموعا هفت نفر شوند. وي با تاكيد بر اينكه مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان را هم روي كاغذ تعويض كردند، خاطرنشان كرد: مراحل اعلام و كارهاي ثبتي هنوز انجام نشده است كه قبل از اينكه اين اتفاق رخ دهد از آقاي فاني به عنوان يك فرهنگي درخواست مي‌كنيم اين كار اشتباه، سياسي و غير تخصصي است و اوضاع و احوال صندوق ذخيره فرهنگيان و اوضاع استيضاح را بدتر خواهد كرد و اين موضوع به نفع دانش‌آموزان و معلمان در اول مهر نيست.

 

از سوي ديگر اما شهاب الدين غندالي، مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان هم روز گذشته خبر منتشر شده را تكذيب كرد. مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان با تكذيب خبر بركناري خود و تغيير در اعضاي هيات‌مديره صندوق اظهار كرد: پيرو انتشار خبري در يكي از خبرگزاري‌ها درباره بركناري هيات‌مديره صندوق ذخيره فرهنگيان، بدين وسيله اعلام مي‌دارد كه اين هيات‌مديره كماكان و باقوت به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و تا لحظه تنظيم اين خبر تمام شايعات مطرح شده پيرامون موسسه تكذيب مي‌شود. وي گفت: هيچ سند و ابلاغيه‌اي مبني بر بركناري اينجانب و تغيير اعضاي هيات‌مديره وجود ندارد و اين رويه تنها يك شيطنت مطبوعاتي و سياسي‌كاري بيش نيست و در اين خصوص مراجع ذي صلاح بايد تصميم بگيرند كه هيچ تصميم و حركتي در اين خصوص صورت نگرفته است.

ارسال نظرات