همایش تجلیل از نخبگان، قاریان و حافظان قرآن کریم به همت معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج و همکاری دارالقران بسیج و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مه ولات برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۲۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی در جمع فعالان قرآنی اظهار داشت: قرآن را فرا بگیرید که برترین کلام است و در آن بیندیشید که بهار قلب‌هاست؛ بعد از شناخت جایگاه و درک فضائل قرآن لازم است که به فراگیری صحیح علوم آن بپردازیم. قرآن محور اساسی دین و کتاب قانون الهی است و بر هر مسلمانی لازم است که در راه فراگیری آن بکوشد.
  
وی گفت: برترین عبادات قرائت صحیح قرآن است. بعد از فراگیری قرآن نوبت به قرائت آن می‌رسد زیرا فراگیری مقدمه‌ای است برای عمل نیکوی قرائت و نیز تلاوت قرآن در همه حال. البته محدود کردن قرائت قرآن به مجالس ختم و استخاره و یا ترک تلاوت به جهت سبک شمردن آن عملی است که مورد غضب خداوند واقع می‌شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مه ولات گفت:از دیگر وظایف ما در برابر قرآن تدبر در معنای آن است و خداوند نیز فلسفه نزول قرآن را بر همین محور بیان فرموده است «کتاب انزلناه الیم مبارک لیدبروا آیاته و لیتذکروا اولوالالباب.»قرآن کتاب مبارکی است که ما آن را نازل کردیم تا همه در آیاتش اندیشه کنند و دانایان از آن پند گیرند…. تدبر در قرآن از امور لازم و ضروری است و چون در راستای درک معنای قرآن است زمینه را برای عمل به آن فراهم می‌سازد.
 
معاون تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مه ولات در تشریح این خبر اظهار داشت: همایش تجلیل از نخبگان،قاریان و حافظان قران کریم با هدف تجلیل و تشویق خانواده ها به حضور در عرصه های قرانی برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام هاشم زاده در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری اینگونه همایش ها تاثیر بسزایی در ترویج و مانوس شدن جامعه اسلامی با قرآن دارد، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف این مراسم شناسایی نخبگان این عرصه و پرورش آنان در راستای ترویج دین اسلام می باشد.
 
شایان ذکر است سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، قرائت قرآن توسط قاریان و حافظان قرآن کریم، قرعه کشی و تجلیل از فعالان قرآنی ((نخبگان،قاریان و حافظان)) از دیگر برنامه های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها