وقتی که یک اثر فاخر تولید می شود افتخار آن بیشتر از آنکه برای کارگردان آن مجموعه باشد برای ریاست سازمان و مدیران مربوطه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۰۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، پخش سریال بسیار می تواند به فرهنگ و اعتلای یک جامعه کمک کند به طوریکه سریال های ترکیه ای به بالا بردن آمار گردشگر از کشورشان نقش بسزایی داشته اند سریال به علت مداومت در پخش می تواند رسالت مهم خود یعنی فرهنگ سازی را انجام دهد.

چندی است که در رسانه ملی کمبود سریال های ارزشی و جریان ساز بسیار احساس شده و سریال های بی محتوا و کم هزینه سبب عدم اقبال عمومی با تولیدات تلویزیون شده است.اما در همین کمبود نقدینگی و تفکرات غالب فرهنگی در رسانه ملی، سریال الف ویژه قابل قبولی پخش شده که اثرات زیادی نیز داشته و باعث نمایش سریال در  کشور های خارجی شده که در این خصوص می توان؛ سریال فاخر یوسف پیامبر ساخته کارگردان فقد کشورمان فرج الله سلحشور را نام برد. که علاوه بر کشورهای آسیایی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز بارها سریال پخش شده و یا سریال اصحاب کهف که به عنوان هدیه به رهبر مسیحیان جهان پاپ اهدا شد تا به نوعی سریال به عنوان مبلغ فرهنگی ایران در واتیکان باشد.

 

وقتی عوامل فیلم فروشنده توسط اپوزیسیون سینما حمایت می شوند و به کوچکترین نقدی هماهنگ شده واکنش نشان داده و جواب می دهند و افکار عمومی را نسبت به ضعف های بیشمار فیلم منحرف می کنند تا متوجه ضعف عای فیلم نشوند و این اپوزیسیون فرهادی را در حد اسطوره در نگاه مردم بالا می برند تا از سرمایه ای که در اختیار دارند حمایت کنند اما متأسفانه این کار در رسانه ملی و برای محصولات تولیدی آن بسیار کم و یا اصلاً وجود ندارد.

مدیران رسانه ملی از اهمیت سریال در حوزه  صنعت و هنر و تأثیر گذاری آن غافل شده اند و از سرمایه های موجود نیز به خوبی حراست نمی کنند  برای مثال سریال معمای شاه را می توان برای اثبات سرمایه سوزی مدیران سازمان صداو سیما نام برد که کارگردان و تهیه کننده سریال در هجوم نقدها و تخریب ها تنها گذاشته اند،

معمای شاه که ثابت کرد سطح شناخت جامعه از قبل از انقلاب  بسیار اندک است و این سریال با همان نگاه ارزشی و فرهنگ سازی سعی در معرفی و حرف هایی که در این سال ها گفته نشده، دارد. اما این مهم به مذاق برخی خوش نیامده و شروع به تخریب ها کرده اند اما این تخریب ها با عدم مدیریت صحیح از جانب مدیران رسانه ملی نیز همراه شده است .

وقتی که یک اثر فاخر تولید می شود افتخار آن بیشتر از آنکه برای کارگردان آن مجموعه باشد برای ریاست سازمان و مدیران مربوطه محسوب می گردد زیرا که تصمیمات و پشتیبانی مدیریتی آنها سبب خلق آن اثر شده است. برای همین است که انتظار از مدیران صدا و سیما و رسانه های زیر مجموعه برای انعکاس اخبار و دستاوردهای امثال این مجموعه ها بالاست زیرا که امثال این سریال ها مأمن و پناهگاهشان تنها مدیران تلویزیون هستند و آنها باید با اتخاذ تصمیمات مدیریتی سعی در تقویت مجموعه داشته باشند تا سریال از جاده تخریب ها به سلامت عبور کند و هم باز هم شاهد دیگر آثار ارزشی باشیم.

معمای شاه توسط حزب موتلفه اسلامی که در تاریخ قبل از انقلاب بسیار تاثیر گذار است تقدیر و یا موسسه آیت الله طالقانی که منتسب به خانواده ایشان در مراسمی از کارگردان و بازیگر نقش آیت الله طالقانی با لوح و هدایایی قدرادانی و یا عوامل سریال به دیدار تولیت حرم حضرت معصومه ودر آنجا هدایی دریافت و یا اینکه سردار فدوی از پشت صحنه ای سریال بازدید و یا آیت الله جنتی در خصوص اهمیت سریال سخنان مهمی می فرماید در با کمال تأسف دیده می شود که تمام این اخبار گفته شده و دیگر موفقیت و تقدیر ها از این سریال در رسانه ملی پوشش داده نمی شود تا افکار عمومی متوجه تلاش ها و تأثیرگداری این سریال شوند و به نوعی دستاوردهای این سریال توسط رسانه ملی سانسور و بایکوت شده و معمای شاه در جایی که باید نفطه اتکای آن محسوب گردد مهجور شده است.
 
منبع: صابر نیوز
ارسال نظرات