خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر خراسان جنوبی عنوان کرد
جلالی گفت:نمایش باز سازی واقعه غدیر امسال با پیش بینی حضور ۸ هزار نفر در شهرستان سربیشه در روز عید غدیر اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۸۹۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج ازخراسان جنوبی، حاجی علی جلالی دبیر ستاد باز سازی واقعه غدیر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته، نمایش بازسازی واقعه غدیر این استان جزو برگزیدگان کشوری بوده است، گفت:
جلالی اظهار داشت: نمایش باز سازی واقعه غدیر امسال با پیش بینی حضور ۸ هزار نفر در شهرستان سربیشه در روز عید غدیر اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: جلسات متعددی با حضور مسئولین اجرایی و شهرستانی به ریاست نماینده ولی فقیه در شهرستان سربیشه برای بهتر برگزار شدن این برنامه نمایشی و همچنین برای هم افزایی و انتقال تجربیات برگزار شده است.
جلالی به مردمی بودن جشن های دهه امامت و ولایت تاکید کرد و افزود:  باید برنامه های این دهه به گونه ای تدوین شوند تا مردم بتوانند از این برنامه ها استفاده کرده و با مضامین و پیام های غدیر آشنا شوند.
وی تاکید کرد: تهاجم فرهنگی و تهدیدات فرهنگی در سایه بی‌توجهی به ارزش‌های دینی تحقق پیدا می‌کند و باید با نشر و گسترش فرهنگ دینی جامعه را به سمت خواستگاه اسلامی و ارزشی خود هدایت کرد.
دبیر ستادبازسازی نمایش غدیرخم استان خراسان جنوبی، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و ستم را به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های امام علی(ع) دانست و اظهار کرد: مراسم غدیر نباید تشریفاتی باشد بلکه باید مفاهیم علوی در آن ترویج و گسترش پیداکند.
وی گفت: باید با گرامی‌داشت و نشر فرهنگ غدیر نشان دهیم محب امیرالمومنین (ع) هستیم و همه ادارات و دستگاه‌ها باید در اجرای برنامه‌های باشکوه همکاری کنند.
جلالی واقعه غدیر خم را یکی از بزرگترین ایام تاریخ شیعی دانست و گفت: به راستی در تاریخ اسلام دو حادثه مهم اتفاق افتاد که نخستین آن رسالت پیامبر اسلام و دومین آن نیز واقعه غدیر خم و ابلاغ ولایت و امامت امیر مومنان علی (ع) بوده است.
 
وی با تاکید بر ضرورت معرفی شخصیت وجودی امام علی و شناخت بیشتر جامعه در این زمینه تصریح کرد: در واقع شناسایی بیشتر و بهتر سیره حکومتی، تربیتی، عدالتی و قضاوتی امام علی به مردم یک ضرورت است و باید پیوسته از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد.
مسئول ستادبازسازی غدیرخم استان خراسان جنوبی  ابراز داشت: در بازسازی و اجرای زنده واقعه غدیر علاوه بر استفاده از بازیگران و عوامل مجرب از طراحی های مناسب صحنه ای نیز استفاده خواهد شد تا شاهد یکی از شکوهمند ترین برنامه ها در بازسازی باز خوانی واقعه غدیرخم در خراسان جنوبی باشیم.

منبع: سایت کوله بار


ارسال نظرات
پر بیننده ها