مولف کتاب الولید گفت: جز نیرو های الهی هیچ نیروی نظامی نمی توانست در مقابل این همه تجهیزات نظامی عراق که دهها کشور آن را حمایت می کردند ایستادگی کند.
کد خبر: ۸۷۴۵۸۵۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ امیر سرتیپ دوم خلبان احمد مهرنیا از بازنشستگان نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی و محقق و مولف کتاب حمله به الولید در جمع کارکنان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اظهار کرد: جنگ تحمیلی در سراسر کشور از نزدیکترین و دورترین نقاط این کشور نقش مهمی ایفا کردند و اگر بخواهیم تابلوی دقیقی از جنگ را ارائه دهیم باید تمام پازل های که از مردم تشکیل شده است را کنار هم قرار داد.

وی بیان کرد: در سال 59 در همین روز قبل آغاز رسمی جنگ تحمیلی اولین خلبان کشورمان "شهید حسین لشکری" که لقب سیدالاسرای ایران از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گرفتند، به اسارات درآمد و 18 سال از عمر خود را در سن 26 سالگی که تازه ازدواج کرده بود در اسارت به سر برد.

سرتیپ دوم خلبان احمد مهرنیا افزود: در عصر همین روز محمد زارع نعمتی به درجه رفیع شهادت نائل شد که بعد از یازده سال مفقودالاثری فهمیدیم که این خلبان هم به شهادت رسید بود.

امیر خلبان مهرنیا اذعان کرد: 636 مورد حمله قبل از آغاز رسمی جنگ تحمیلی گزارش به سازمان ملل اعلام شده بود و نیروی هوایی 37 شهید در قبل و هنگام جنگ تقدیم انقلاب کرد.

وی شهید محمد نوژه شهید شاخص نیروی هوایی که در محاصره پاوه و داستان شهید چمران به شهادت رسید را اولین شهید خلبان ارتشی خواند و گفت: در سی و یکم شهریور ماه سال 59 عراق با بیش از 190 هواپیما وارد خاک ایران شد و پانزده نقطه ایران و چند پایگاه هوایی را بمباران کرد جنگ رسماً آغاز شد.

نوسینده کتاب حمله به الولید، تصریح کرد: مرز ایران و عراق خیلی طولانی و هدف اصلی صدام حمله به خوزستان و تصرف تهران برای سرنگون کردن حکومت جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه حرف صدام برای تصرف سه روزیه خوزستان چندان بیخود نبود؛ ابراز کرد: جز نیرو های الهی هیچ نیروی نظامی نمی توانست در مقابل این همه تجهیزات نظامی عراق که دهها کشور آن را حمایت می کردند ایستادگی کند.

امیر سرتیپ دوم خلبان احمد مهرنیا گفت: خلبان های ما در سه پایگاه جنوب کشور تلاش بسیار زیادی کردند و بیش از 900 تن بمب بر سر لشکر عراقی ریختند.

وی با بیان اینکه کشور عراق حملات زیادی برای تصرف پایگاه هوایی دزفول انجام دادند؛ اظهار کرد: در پنجم مهر ماه سال 59 تلاش چندین خلبان در پایگاه هوایی دزفول باعث شد نگذارند یک قدم به طرف این پایگاه نزدیک شوند.

خلبان احمد مهرنیا عنوان کرد: در نیروی هوایی وقتی بحث برتری هوایی می شود یعنی طوری عمل می کند که پایگاه هوایی مقابل کاملا منهدم شود و بار ها در جنگ تحمیلی برتری نیروی هوایی ایران در برابر عراق مشخص شد.

مهرنیا به سه پایگاه هوایی مهم عراق که برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاسیس شده بود اشاره کرد و گفت: عملیات اچ 3 یکی از مهمترین عملیات ها برای انهدام این پایگاه های هوایی عراق بود که در این عملیات مسافت 3500 کیلومتر طی شد و موفق به انهدام 48 هواپیمایی عراقی شدیم.

مولف کتاب حمله به الولید عنوان داشت: در آن زمان سپاه پاسداران بمب 300 هزار پوندی را طراحی کرده بود و می خواستند آن را امتحان کنند و به دلیل حجم بالای این بمب کسی حاضر به حمل و آزمایش آن نبود جر شهید مصطفی دستانی که یک عجوبه نیروی هوایی بود.

وی در آخر گفت: شهید دستانی از جنگ و شهادت هیچ عبای نداشت و قبول کرد این بمب را آزمایش کند و امروز ما مدیون این رشادت ها و تلاش و مجاهدت های این شهیدان هستیم.


ارسال نظرات