رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برداشت 150 هزار تن گندم در مزارع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت گندم در استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش خوبی داشته است.
کد خبر: ۸۷۴۵۸۲۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

جعفر گوهرگانی با اشاره به کشت‌ گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشت‌های خارج از فصل یا کشت گلخانه‌ای در استان انجام می‌شود که کاشت محصولاتی مانند سبزی و صیفی‌جات از 5 هزار تن سال‌های گذشته به 11 هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: پرورش گل یکی دیگر از محصولات گلخانه‌ای استان است که تولید گل رز شاخه بریده از 6 میلیون به 14 میلیون افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به برداشت 150 هزار تن گندم در مزارع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت گندم در استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش خوبی داشته که استفاده از بذور اصلاح شده و رعایت تاریخ کشت محصول از دلائل افزایش برداشت این محصول استراتژیک است.

این مسؤول با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود سیلو مواجه هستیم، افزود: در صورت احداث سیلوی گندم در شهرستان کهگیلویه توانایی ذخیره بیش از 100 هزار تن گندم در استان وجود دارد.

گوهرگانی تصریح کرد: سرمایه‌گذار احداث سیلو در استان مشخص شده است که انتظار داریم این سیلو هر چه سریع‌تر در استان احداث شود.

ارسال نظرات