خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه خوانسار از بازسازی واقعه غدیر در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۵۷۶۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج از خوانسار به نقل از پایگاه خبری چشمه سار فرمانده سپاه ناحیه خوانسار در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع بازسازی واقعه غدیر خم برگزار شد با اشاره به بازسازی نمایش واقعه غدیر خم در ۱۶۸ نقطه از کشور اظهار کرد: این نمایش علاوه بر کشور ما در سه کشور عراق، لبنان و سوریه نیز برگزار می شود.

سرهنگ محسن پاشایی با بیان این که طی سال های گذشته در دهه ولایت خلأ اجرای یک برنامه شاخص و چشم گیر درباره این واقعه بزرگ در شهرستان احساس می شد گفت: پیشنهاد اجرای این برنامه داده شد که با موافقت و تعلق سهمیه اجرای نمایش به شهرستان همراه بود.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه بر اساس فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مبنی بر این که این پیام را حاضران به غائبان برسانند، انتقال پیام بزرگ غدیر خم به نسل جوان و نوجوان است.

فرمانده سپاه ناحیه خوانسار با تاکید بر پیام واقعه غدیر خم تصریح کرد: موضوع اصلی در غدیر خم ایجاد حکومت بوده است و امیدواریم در اجرای بازسازی واقعه غدیر بتوانیم این پیام را انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: این برنامه روز سه شنبه ۳۰ شهریور ماه ساعت ۱۶ در پارک عسل با ظرفیت و بکارگیری ۲۰۰ نفر از هنرمندان شهرستان بازسازی و اجرا می شود.

سرهنگ پاشایی ضمن بیان برخی از صحنه های درحال ساخت این نمایش افزود: سعی شده است از ظرفیت های موجود شهرستان برای اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر خم استفاده شود و برای این منظور از کمک و همکاری هنرمندان بومی منطقه با هماهنگی گروه های تعزیه، هیئت های مذهبی، حوزه های علمیه، ائمه جماعات، امام جمعه و فرمانداری تحت عنوان ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر بهره گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: این ظرفیت در بخش تامین امکاناتی مانند تهیه و دوخت البسه هنرمندان نیز به کار گرفته شد و از خیاطان و هنرمندان این بخش برای تهیه امکانات استفاده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه خوانسار هم چنین از برگزاری جلسات متعدد با مسوولان ادارات، هیئت های مذهبی، امام جمعه و اصناف و بازاریان نیز خبر داد و افزود: سعی شده است در بحث اجرا، کارگردانی، فیلم برداری تهیه لباس بازیگران و صحنه آرایی از ظرفیت ها و قابلیت های بومی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت پوشش خبری و اطلاع رسانی مناسب درباره این برنامه گفت: از شهرستان های دیگر نیز برای اجرای این برنامه نیز درخواست هایی داده شد اما با توجه به سابقه مذهبی، علمی و با توجه به این که خوانسار به عنوان حسینیه ایران دارای شهرت است سهمیه اجرای این برنامه به شهرستان تعلق گرفت.

سرهنگ پاشایی با اشاره به برنامه های جنبی در کنار برنامه بازسازی واقعه غدیر گفت: رونمایی از پرچم هایی حرم امام حسین علیه السلام و حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام، برپایی غرفه پاسخ گویی به شبهات در مورد غدیر خم و غرفه ویژه کودکان بخشی از برنامه های جنبی اجرای این نمایش است.

وی اضافه کرد: برای دسترسی بیشتر و اطلاع رسانی کامل تر این برنامه کانال تلگرامی به آدرس http:telegram.me.ghadirkhنیز ایجاد شده است که تصاویر مراحل اجرای این نمایش در آن درج می شود.

فرمانده سپاه ناحیه خوانسار هم چنین هزینه و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این نمایش را در حدود ۲۳ میلیون تومان بیان کرد و افزود: با توجه به علاقمندی مردم برای کمک به اجرای این برنامه شماره حساب الکترونیکی۶۲۷۳۸۱۱۰۷۶۱۱۶۵۱۳به نام سپاه ناحیه خوانسار به همین منظور در نظر گرفته شده است که آماده دریافت کمک های مردمی برای اجرای هر چه بهتر این برنامه است.

وی تاکید کرد: استمرار هر ساله اجرای این نمایش در ایام عید غدیر خم در شهرستان یکی از اهدافی است که دنبال می شود و برای این منظور درصدد تثبیت زمینی به عنوان اردوگاه غدیر در شهرستان هستیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها