خبرهای داغ:
استاندار کردستان:

غرور ملی قومیت های ایران حاصل وحدت شیعه و سنی است

استاندار کردستان گفت: غرور ملی قومیت‌های ایران حاصل وحدت شیعه و سنی است و بدون وحدت و امنیت داخلی امنیت ملی نیز امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۶۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عبدالمحمد زاهدی در همایش توسعه امنیت که با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرماندهان نظامی، انتظامی و مرزبانی آذربایجان‌غربی و کردستان، مدیران کل اطلاعات و نمایندگان خبرگان و مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین و ائمه جمعه شهرهای این دو استان در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله(ع) ارومیه برگزار شد اظهار داشت: در ایران اسلامی توسعه هم به لحاظ کمی و نیز کیفی دنبال می‌شود.

وی مولفه‌هایی همچون اقتصاد، فرهنگ، سیاست و برخی مسائل داخلی و خارجی را در امر توسعه موثر خواند و گفت: توسعه و امنیت رابطه‌ای مستقیم دارند چنانچه در یک جامعه انحطاط فرهنگی به وجود آید مردم که پایه و اساس برقراری امنیت هستند توانایی ذهنی و فکری را برای استقرار امنیت نخواهند داشت.

استاندار کردستان بیان کرد: برخی معضلات اجتماعی و مفاسد مالی و اخلاقی نیز در جامعه سبب می‌شود تا مردم انگیزه کافی برای استقرار امنیت را نداشته باشند.

زاهدی تصریح کرد: در کشوری که معیشت مردم با مشکل مواجه باشد دلبستگی لازم در مردم برای ایجاد امنیت به وجود نمی‌آید، بدون امنیت داخلی امنیت ملی نیز امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: امنیت برای مردم و با مردم است و غرور ملی از راههای دست‌یابی به امنیت ملی است و چنانچه این مولفه در مردم یک کشور وجود نداشته باشد توانی برای مقابله با تهاجمات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز وجود نداشته و عکس‌العمل مناسبی از مردم نیز دیده نمی‌شود.

استاندار کردستان گفت: غرور ملی نیز حاصل از وحدت است که در سالهای دفاع مقدس به وضوح مشاهده شد چنانچه به غیر مردم مسلمان این کشور پیروان ادیان دیگر نیز برای حفاظت از خاک ایران جان و مال خود را به خطر انداختند.

زاهدی دلبستگی به دنیا را عاملی دانست که مانع از بروز عکس‌العمل مناسب در برابر هر تجاوزی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار