خبرهای داغ:

دومین یادواره " علی کردار" بیت خوان برجسته کردستانی در بوکان برگزار می شود

دومین یادواره هنرمند و بیت خوان برجسته بوکانی( ماموستا علی کردار) با حضور هنرمندان برجسته منطقه فرهنگ سرای سیمرغ بوکان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۵۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوکان ضمن اعلام این خبر گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوکان برای در دومین سال پیاپی در نظر دارد با همکاری هنرمندان و صاحب نظران یاد هنرمند فقید بوکانی علی گلبانی را برگزار کند.

آوات(محمد) دکاندار افزود: سالهای پیش برنامه های برای گرامی داشت هنرمندان این سرزمین در بوکان برگزار می شود که مورد انتقاد بسیاری از هنرمندان قرار می گرفت ولی امید است از این پس هر ساله با همکاری ارگانهای مختلف و همچنین هنرمندان یاد شخصیت های برجسته ای که برای ارتقاء فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش کردند به نحو احسن برگزار شود.

وی اظهار کرد: به همین منظور روز پنچشنه ( 24 شهریور) در دومین سال پیاپی مراسم گرامیداشت و یادبود درگذشت هنرمند برجسته بوکانی (ماموستا علی کردار) بیت خوان و خواننده پر آوازه بوکانی با حضور مسئولان و صاحب نظران موسیقی کردی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این یادواره از ساعت 17 بعد از ظهر الی 19 در سالن فرهنگی هنری سیمرغ در آیتم های مختلفی برگزار می شود.

دکاندار عنوان کرد: دومین یادبود در چهاردهمین سالگرد درگذشت ( علی کردار) به همت کمیسیون فرهنگی شورای شهر و با همکاری اعضای شورا شهر بوکان، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور پاسداشت و گرامی داشت یاد و خاطره این هنرمند برجسته برگزار خواهد شد.

آوات دکاندار دیگر برنامه های این همایش را تجلیل از خانواده ماموستا علی کردار و پخش آهنگ های از وی در سالن محل یادبود اعلام کرد.

وی در پایان افزود: ادبیات شفاهی، بیت، حیران و فولکور که علی کردار عمر خویش را با صدای شیرینش بر آن نهاد و امروز صدها قطعه از آن به عنوان یادگادری از وی بجا مانده است، حاوی تاریخ، هویت و گذشته واقعی ما هستند که نشان از مرادنگی، عشق، محبت، فولکور و دها مساله دیگر این سرزمین را در خویش دارد.

ارسال نظرات