خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

دشمن درصدد عفت‌زدایی در کشورهای اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دشمن درصدد دین ستیزی و عفت زدایی در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۵۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: 15 ذی‌الحجه سالروز ولادت امام علی النقی با 27 شهریور ماه مصادف شده که در سال 202 هجری قمری چشم به جهان گشود و بیش از 41 سال عمر کرد.

وی افزود: ماه ذی‌الحجه ماه عبادت و بندگی بوده و یکی از روزهای مهم این ماه روز عرفه است که هزاران نفر در این روز میمون دور هم جمع می‌شوند و با خداوند متعال راز و نیاز کرده و دعای امام حسین (ع) را قرائت می‌کنند که این امر نشان از تقوا و ایمان است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: با توجه به اینکه ایام برداشت محصول در این منطقه نزدیک است بنابراین پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین فروع دین مسلمانان بوده و اگر مقدار برداشت به بیش از 848 کیلو برسد باید زکات آن را که عبارت است از یک دهم برداشت را پرداخت کرد.

وی تشریح کرد: پرداخت زکات که یکی از واجبات شرعی دین اسلام است سبب افزایش رحمت الهی شده و انسان را از عقوبت الهی باز می دارد و زکات و نماز همراه همدیگر وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال هستند و نماز ارتباط با خالق و زکات ارتباط با مخلوق است.

قریشی خاطرنشان کرد: اگر فردی زکات را از اعماق وجود خود پرداخت کند و دغدغه از دست دادن مال را در سر نداشته باشد این عمل وی به عنوان کفاره کارهای زشت وی شمرده شده و در آخرت هم پرده‌ای میان فرد و آتش جهنم می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن درصدد دین ستیزی و عفت زدایی در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران اسلامی است و همیشه در تلاش است که با از بین بردن عفت، بی‌دینی را ترویج دهند و در این میان علما نقش اصلی را بر عهده دارند تا مردم را از چنین کارشکنی‌هایی آگاه کنند و راهکارهای معقول را برای مقابله با دشمنان ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر کسی بی‌عفت باشد نسبت به خداوند متعال ترس و تقوای کمتری دارد و از دید الهی ناپدید شده که این امر سبب مردن قلب فرد و در نهایت راندن فرد از بهشت و جاری ساختن به سمت جهنم می‌شود و در این باره مدیران جامعه بیش از پیش نقش مهمی در ترویج حیا و گسترش دین دارند.

وی اظهار داشت: نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود که باید پیوست فرهنگی داشته باشند و با معیارهای اسلامی و قانونی مطابقت داشته باشند و مسئولان باید به تمامی اقدامات نظارت داشته و به چگونگی، محل برگزاری و افراد برگزار کننده باید رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: نمایشگاه‌ها باید به گونه‌ای برگزار شوند که مبلغ حیا و دین بوده و فرد با ورود به این اماکن احساس معنوی داشته باشد تا بتواند در مسیر آموزه‌های دینی گام بردارند و در تمامی جنبه‌ها و میادین دشمن را تسلیم خود کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار