امام جمعه ملکشاهی گفت: هدف دشمن اینست که جامعه ما تبدیل به یک جامعه سکولار شود.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۴۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج, به نقل از ملکشاهی خبر، حجت الاسلام "سیدعبدالله امینی" امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر از آحاد مردم و مسئولین خواست که شهر را چراغانی کنند و این عید بزرگ را جشن گرفته و بر منبرها از فضایل امیرالمومنین(ع) علیه السلام یاد کنند.

وی با اشاره به 31 شهریور ماه، آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: 31 شهریورماه سالروز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس است که مردم کشور ما در مقابل بعثی ها و دشمن اسلام و انقلاب مقاومت و ایثار کردند و جنگیدند و دشمن را به عقب راندند بعضی از عزیزان آن دوران ایثار و شهادت و اخلاص هنوز در بین ما هستند و در نماز جمعه نیز شرکت دارند.
یکی از نکاتی که باید مد نظر داشت اینست که شهیدان ما و جانبازان ما و ایثارگران ما برای ایران به تنهایی وارد به جنگ با دشمن نشدند ما هر کجا برای ایران جنگیدیم شکست خوردیم و خاک کشورمان را از دست دادیم بلکه آن عزیزان برای ایران اسلامی جنگیدند برای اسلام و انقلاب و حاکمیت دین در ایران جنگیدند و ایثار و مقاومت کردند و پیروز شدند.

خطیب نماز جمعه ملکشاهی افزود: باید مواظب بود که حس ناسیونالیستی و وطن پرستی بر جامعه حاکم نشود، مردم برای اسلام خون دادند و فرزند و پدر و مادر و همسر دادند و لذا همه شهداء ما در وصیت نامه های خود علت جهاد و قیام خود را اسلام عزیز و مکتب حقه شیعه و برای حفظ ولایت فقیه ذکر کرده اند لذا باید جلوی تفکرات وطن گرایانه و ناسیونالیستی گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین امینی سپس با گرامیداشت یاد شهداء گفت: نباید در جامعه به شهدا نگاه سکولار داشت به این معنی که شهدا خوب اند اما ارزشهایی که شهداء برای آن شهید شدند خوب نیست اینها می گویند شهدا صرفا برای وطن شهید شدند نه برای ارزشهای دینی و حکومت اسلامی، این نگاه در واقع نگاه سکولار به شهداست و نباید به شهداء نگاه سکولار داشت بله اگر شهدا برای دفاع از وطن شهید شدند برای اینست که این وطن به حکومت ولی فقیه و نائب امام زمان علیه السلام مقدس شده است.

وی افزود: هدف دشمن اینست که جامعه ما تبدیل به یک جامعه سکولار شود لذا مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه با اشاره به این اراده شوم دشمن در سکولاریزه کردن جامعه فرمودند؛: اسلامِ منحصر در عمل شخصی»، «اسلامِ سکولار»، «اسلامِ بدون جهاد و شهادت» و بدون نهی از منکر، مورد قبول ملت ایران نیست.
دشمن می خواهد مسجد کنار شرابخانه باشد می خواهد دین را شخصی کند می خواهد ارزشها را از شهداء جدا کند اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند دشمن دنبال نفوذ است همین است یعنی دشمن می خواهد در کشور ما نفوذ کند و عناصر خود را بچیند و تفکرات سکولار را بر جامعه ما حاکم کند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به یکم مهر و روز بازگشایی مدارس گفت: خداوند متعال معلم است که فرمودند علم الانسان ما لم یعلم انبیاء همگی معلم هستند رسول خدا ص الله علیه و آله بزرگترین معلم بشریت است که فرمودند هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ
یکی از القاب امیرالمومنین علیه السلام معلم اهل بیت عصمت و طهارت نیز معلم بشریتند
لذا معلمان ما باید صفاتشان شبیه به صفات انبیاء و اوصیاء باشد تعلیم آنها قربة الی الله باشد دارای فضیلت علم و تقوی و اخلاق و دلسوزی و هدایت باشند.

سیدعبدالله امینی افزود : معلمان عزیز ما نوعا معلمان خیر و هدایت هستند و مشکلات معیشتی این بزرگواران عرصه علم و فرهنگ باید حل شود و از این بزرگواران تجلیل و تقدیر گردد.

ارسال نظرات