امام جمعه اشکذر عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در اسلام مسئله ولایت ائمه اطهار (ع) است؛ به عبارتی پیامبر ساختار اسلام را مشخص کرد و امامت علت ادامه و بقای اسلام است.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۱۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا طالبیان امام جمعه اشکذر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماه ذی‌الحجه را ماه زیبایی دانست و ادامه داد: ابتدای این ماه مزین به ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است، میلاد امام هادی(ع)، عید سعید قربان و عید با عظمت غدیر خم و همچنین نزول آیات ولایت و امامت امیرالمؤمنین(ع) نیز در این ماه است.

امام جمعه اشکذر ادامه داد: دومین امامی که قبل از بلوغ به امامت رسیدند امام هادی(ع) بودند که عظمت خود را با رفتار و گفتار خود به عالم نشان دادند و ثابت کردند که سن و سال در بحث امامت و ولایت مطرح نیست.

وی تصریح کرد: ولایت بالاترین نعمت الهی و غدیر مهم‌ترین رخداد جهان اسلام و شیعیان بوده و معرفی و تبیین آن نیازمند دنیایی از گفتمان است.

طالبیان افزود:در روز عید غدیر تمام توطئه‌های دشمنان خنثی شد، مخالفان پیامبر(ص) در تلاش برای گرفتن رهبری اسلام بعد از ایشان بودند، چراکه پیامبر پسر و جانشینی بعد از خود نداشت؛ اما با معرفی حضرت علی (ع) همه این توطئه‌ها از بین رفت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید و وجود مشکلات مالی در بین برخی دانش‌آموزان عنوان کرد: اگر دانش‌آموزان و دانشجویان دچار مشکلات مالی باشند، نه تنها جامعه، بلکه خود دانش‌آموز نیز دچار مشکل می‌شود.

خطیب نماز جمعه داران خاطرنشان کرد: باید همه در امر کمک به دانش‌آموزان نیازمند سهیم شویم، چرا که ثواب کمک به مدرسه ۷۰ برابر کمک به مسجد است.

ارسال نظرات