امام جمعه چهارباغ گفت: حماسه دفاع مقدسى كه بركات و دستاوردهاى‏ بى‏ نهايتى را براى ملت ايران به ارمغان آورد، جهاد و شهادت مردمان با ايمان و مخلص اين سرزمين، ستون‏ هاى نظام اسلامى را تا مدت‏ها مستحكم نمود.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۱۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ حجت الاسلام قادر محمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های این هفته با گرامی داشت دهه امامت و ولایت وتبریک فرارسیدن عید سعید غدیر اظهارداشت: اراده حکیمانه خداوند بر این تعلق گرفته است که واقعه تاریخی غدیر در تمام قرون واعصار، به صورت زنده در دلها وبه صورت مکتوب در اسناد و کتب، بماند و در هر عصر و زمانی نویسندگان اسلامی در کتاب های تفسیر و حدیث و کلام و تاریخ از آن سخن بگویند و گویندگان مذهبی در مجالس وعظ و خطابه در باره آن داد سخن دهند و آن را از فضایل غیر قابل انکار حضرت علی علیه السلام بشمارند.

وی ادامه داد: نه تنها خطبا و گویندگان، بلکه شعرا و سرایندگان بسیاری از این واقعه الهام گرفته اند و ذوق ادبی خود را از تامل در زمینه این حادثه و از اخلاص نسبت به صاحب ولایت مشتعل ساخته اند و عالیترین قطعات را به صورت های گوناگون و به زبانهای مختلف از خود به یادگار نهاده اند.
از این جهت، کمتر واقعه تاریخی همچون رویداد غدیر مورد توجه دانشمندان، اعم از محدث ومفسرومتکلم و فیلسوف وخطیب و شاعر ومورخ و سیره نویس، قرار گرفته است و تا این اندازه در باره آن عنایت مبذول شده است.
وی تصریح کرد: یکی از علل جاودانی بودن این حدیث، نزول 3 آیه از آیات قرآن کریم در باره این واقعه است و تا روزی که قرآن باقی است این واقعه تاریخی نیز باقی خواهد بود و از خاطرها محو نخواهد شد.
خطیب جمعه چهارباغ درادامه با اشاره ديدار مسؤولان ستاد سرشمارى نفوس و مسكن با رهبر معظم انقلاب اسلامى گفت: ديدار مسؤولان ستاد سرشمارى نفوس و مسكن با رهبر معظم انقلاب اسلامى كه در مراحل آغازين سرشمارى سال جارى صورت گرفت، ازجمله مسائل مهمى است كه نيازمند توجه جدى است. اين امر عمومى و حركت اجتماعى كه در نهايت به شكل‏گيرى اطلاعات و آمار مهم نفوس و مسكن در كشور منجر مى‏شود، نيازمند توجه و همكارى همگانى است.
وی خاطر نشان کرد: اداره كشور و تصميم‏گيرى براى امور عمومى نيازمند دقت نظر و تلاش وافر است. ازجمله نيازهاى اصلى در چنين تصميم‏گيرى‏هايى، آن است كه مسؤولان كشور از داشته‏ ها و كمبودها و وضعيت واقعى كشور تصور درستى داشته باشند. بخش قابل توجهى از اين تصور درست و تلقى صحيح منوط به آمار و اطلاعات است. ازاين ‏روست كه گفته مى‏ شود آمار و محاسبه اطلاعات دقيق كشور يكى از نيازهاى اصلى كشور و خصوصا مديران براى تصميم‏گيرى صحيح در كشور است. اگر آمارهاى صحيح و درستى در دست مسؤولان كشور نباشد، احتمال خطا در تصميم‏ گيرى‏ ها افزايش مى‏ يابد و زمينه‏ بى‏ توجهى به مشكلات و تشديد معضلات فراهم مى‏ آيد.

امام جمعه چهارباغ در بخش دیگر خطبه ها باگرامی داشت یاد وخاطره شهدا وهفته دفاع مقدس بیان کرد: ارتش عراق كه بر اساس محاسبات خود از وضعيت داخلى و خارجى ايران، فتح يك هفته‏اى تهران را در سر مى‏پرورانيد، در روزهاى نخست تجاوز، بدون مانعى جدى در مرزها تا دروازه‏هاى اهواز و خرمشهر پيش تاخت.
 وی ادامه داد تحت چنين شرايطى امام خمينى(ره) به خروش آمد و نداى ملكوتي‏اش دل‏هاى شيفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از كيان جمهورى اسلامى نمود؛ به‏ طوري‏كه، نيروهاى مردمى بدون امكانات و تجهيزات و حتى آموزش‏هاى نظامى به مقاومت پرداختند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از شكل ‏گيرى اتحاد و انسجام در ميان نيروهاى انقلابى و طرد نيروهاى وابسته، حماسه‏اى مقدس شكل گرفت كه در تاريخ ايران اسلامى‏ بى‏ سابقه بود. حماسه دفاع مقدسى كه بركات و دستاوردهاى‏ بى‏ نهايتى را براى ملت ايران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ايمان و مخلص اين سرزمين، ستون‏ هاى نظام اسلامى را تا مدت‏ها مستحكم نمود.
ارسال نظرات