امام جمعه سی‌سخت گفت: وزیر ارشاد پاسخگوی ولنگاری فرهنگی باشد.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۹۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

 حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دنا ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مبحث نقش معاد در سبک زندگی اسلامی و موضوع محاسبه اعمال پرداخت و اظهار کرد: در قیامت انسان در مقابل نعمت‌های الهی مواخذه و بازخواست خواهند شد.

وی گفت: در آموزه‌های دینی نعمت ولایت انسان کامل، نعمت عمر، ثروت و نحوه کسب و مصرف آن و نعمت جوانی و نعمت قرآن و عترت از جمله نعم الهی هستند که به طور ویژه در مورد آنها سؤال خواهد شد و باور به این اصل در سبک زندگی دنیایی ما اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه دنا گفت: انسان‌هایی که به معاد اعتقاد دارند این نعمت‌ها را در جهت رشد و تعالی و تقرب به خدای متعال به کار می‌بندند.

وی در خطبه دوم به تحلیل مناسبت‌ها و تحولات کشور پرداخت و افزود: برخی شخصیت‌های موجه سخنان و حرف‌های ناموجهی می‌زنند و توصیه به خلع سلاح ملت می‌کنند که به تعبیر مقام معظم رهبری این حرف‌ها خیانت به ملت است.

مصباح‌نژاد بیان کرد: در شرائطی که دشمنان ما منطقه پیرامونی را نا امن کردند و هر روز شاهد توطئه جدیدی علیه ایران اسلامی هستیم این سخنان ناصواب و ضد خرد و عقلانیت و اصول دفاعی از منظر قرآن هستند.

وی گفت: مطلب دیگر آغاز سال تحصیلی جدید است که به اهالی تعلیم و تربیت تبریک می‌گویم؛ دانش‌آموزان و معلمان توجه داشته باشند که کارشان یک بار ارزشی دارد و آن هم عبادی بودن تعلیم و تربیت است که می‌طلبد با برنامه‌ریزی و تلاش جدی طرح مصون‌سازی فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

مصباح‌نژاد تصریح کرد: والدین مشارکت و نظارت بر روند تعلیم و تربیت داشته باشند و سند تحول بنیادین باید محور کار و فعالیت‌های آموزش و پرورش باشد.

وی گفت: مسأله دیگر وضعیت اسف‌بار حاکم بر حوزه فرهنگ و هنر کشور است که اوج ولنگاری فرهنگی را نشان می‌دهد.

مصباح‌نژاد بیان کرد: وقتی فیلمی در ایران مجوز اکران می‌گیرد و در ترکیه به همان فیلم اجازه اکران نمی‌دهند به دلیل وجود صحنه‌هایی نظیر مصرف مواد مخدر، خشونت و حیوان آزاری است که حال و روز فرهنگ و هنر را حکایت می‌کند و شخص وزیر ارشاد مقصر و مسؤول این وضعیت مصیبت‌بار و افسار گسیخته فرهنگی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری دیدبان تیزبین فرهنگ کشور در دیدار امسال هیأت دولت هم فرمودند آن قدر تذکر دادم که خسته و نا امید شدم.

این خطیب جمعه گفت: موضوع مهم دیگر برگزاری کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید استان توسط ستاد کنگره با تلاش‌های سپاه پاسداران در مهرماه امسال است که یک رخداد مهم فرهنگی محسوب می‌شود و فرصت بازخوانی اصول و مولفه‌های عزت و استقلال را به جامعه می‌دهد و به ما می‌فهماند که شهدا به ما عزت دادند.

ارسال نظرات