امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نماز جمعه، عید غدیر را ارزشمندترین و والاترین عید اسلامی ‏خواند و گفت: باید تفکر غدیری و علوی در نهاد مردم جاری شود.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۴۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، واقعه غدیرخم را تداوم رسالت نبوی دانست و افزود: عید غدیر‌خم افضل اعیاد است و بزرگان و علمای دین اسلام همواره بر اهمیت و منزلت این عید بزرگ تاکید داشتند.

وی با تاکید به اینکه باید قدردان نعمت ائمه اطهار و ولایت فقیه باشیم، اظهار داشت: پیام غدیر پیام ولایت فقیه است و شیعیان همواره رهرو و حامی ولایت‌فقیه هستند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه مستکبران و دشمنان با ولایت فقیه و حکومت اسلامی مخالف هستند، تصریح کرد: حکومت اسلامی موجب به خطر افتادن منافع مستکبران شده و این امر موجب شده آن ها مخالفت‌های خود را با اشکال مختلف با ولایت فقیه نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس، خواستار تبیین رشادت و ایثارگری های شهدا و رزمندگان آن دوران شد و تاکید کرد: مسئله دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با توجه به قرار گرفتن در آستانه آغاز سال‌تحصیلی جدید، دانش آموزان را آینده سازان کشور عنوان و از آن ها خواست: از نظر درسی و اخلاقی در سال جدید پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

امام جمعه تبریز با انتقاد از برگزاری عزاداری زودهنگام در دهه امامت، بیان داشت: عید غدیر جشن امامت است و نباید تحت الشعاع ماه محرم قرار بگیرد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به همه پرسی قانون اساسی در جمهوری آذربایجان، آن را سئوال برانگیز دانست و خاطرنشان کرد: تغییر قانون اساسی برای اعمال محدودیت‌ها برای عزاداری امام حسین(ع) اصلا درست نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم جمهوی آذربایجان شیعه هستند، خواستار حفظ هوشیاری مردم جمهوری آذربایجان‌ در همه پرسی قانون اساسی این کشور شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها