خبرهای داغ:
در مسجد اعظم قم؛

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله مؤیدی قمی برگزار شد

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله محمدرضا مویدی قمی از شهدای منا با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۳۸۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله مؤیدی قمی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اولین سالگرد شهادت آیت الله محمدرضا مویدی قمی از شهدای فاجعه منا در حج سال گذشته شامگاه پنج‌شنبه با حضور نمایندگان بیوت آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله شبیری زنجانی و علوی گرگانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

همچنین آیت الله سید محمود شاهرودی، آیت الله مرتضی مقتدایی و تعداد دیگری از شخصیت‌های سیاسی از جمله نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و طلاب و فضلای حوزه نیز در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی، از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: آل سعود امروز همه تلاش و کوشش خود را به کار بسته است تا فرهنگ شیعه را تخریب کند.

اقبال مردم عربستان به شیعه زیاد شده است
وی اظهار داشت: اقبال مردم عربستان به شیعه زیاد شده است به همین دلیل هجمه آل سعود علیه ایرانیان و شیعه نیز افزایش یافته است.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه آل سعود شجره خبیثه ملعونه به تعبیر مقام معظم رهبری است، گفت: محمدبن عبدالوهاب که دیدگاه وهابیت و این تیمیه را احیاء کرد برادری به نام سلیمان داشت که در تاریخ ثبت شده است که وی از مخالفان محمدبن عبدالوهاب بود و می‌گفت وی نمونه بارز روایت پیامبر(ص) است که فرمود «سرزمین نجد، سرزمین فتنه و آشوب است و شاخ شیطان از آنجا نمایان می‌شود و برادر من همان شاخ شیطان است».

وی اضافه کرد: آل سعود به قرائت قرآن بدون تدبر و فقط به زیباخوانی اهمیت می‌دهند اما ذره‌ای اعتقاد به خدا و قرآن ندارند و مصداق روایت دیگری از پیامبر(ص) هستند که فرود سرزمین نجد، سرزمین قرائت قرآن خواهد بود ولی به آن عمل نخواهد شد.

شخصیت آیت الله مؤیدی که می‌تواند برای طلاب الگو باشد
این استاد حوزه همچنین با اشاره به شخصیت آیت الله مؤیدی که می‌تواند برای طلاب الگو باشد افزود: خشوع و تواضع و ادب بالا در برخورد با مردم و طلاب از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

وی با اشاره به ارادت این شهید حادثه منا به سادات و تکریم آنان به ذکر نونه‌هایی از تکریم سادات از جمله در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند پرداخت.

حجت الاسلام مؤمنی اضافه کرد: آیت الله مویدی مصداق بارز این روایت است که فرمود «سراغ عالمی بروید که شما را از دنیا به سمت آخرت، از ریا به سمت اخلاص، از کبر به سمت تواضع و از شک به یقین سوق دهد» زیرا ایشان ذره‌ای به دنیا تعلق نداشت و تدریس و تألیف وی برای رضای خدا بود.

وی به روزهای آخر عمر آیت الله مؤیدی قمی اشاره کرد و گفت: از برخی همراهان وی در حج 94 و قبل از فاجعه منا نقل شده که ایشان را هر وقت می‌دیدیم در حال قرائت قرآن و ذکر و تهجد و گریه و اشک بود و بی دلیل نیست که خداوند به فردی مقام شهادت را می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار