برترین های جشنواره شعر بومی و محلی "تمدار بیت" در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۴۵۳۴۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛جشنواره شعر بومی و محلی "تمداربیت"، در بخشهای شعر آیینی و آزاد، برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در دهمین جشنواره شعر محلی تمداربیت شهرستان اردل 457 اثر به دبیرخانه ارسال و در نهایت 86 اثر در بخش آئینی و 371 اثر در بخش آزاد پذیرفته شد.

جواد کارگران افزود: آداب و سنن اقوام، انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب ، امام رضا (علیه الاسلام)، اقتصاد و بخش آزاد از محورهای این جشنواره بود.

در بخش شعر آیینی آقایان "کیومرث عیسی پره" از خوزستان رتبه نخست و "مرتضی خادمی" از فارس رتبه دوم را از آن خود کردند و "هادی مؤمنی" از لرستان و "سید جمال داراب پور" از خوزستان هم به طور مشترک سوم شدند.

در بخش شعر آزاد "مجید فرخ وند" از خوزستان، "صادق امیری" از چهارمحال و بختیاری و "مریم موسوی"، از خوزستان موفق شدند مقام های اول تا سوم را از آن خود کنند.

هیأت داوران جشنواره شعری محلی تمدار بیت، همچنین از "سبزعلی قاسمی"، "ساجده کردونی"، "مرتضی خدایگان"،"راضیه فولادوند" و "علی کولیوندزاده" از خوزستان، "احسان محمدی" از فارس و "وحید کیانیان" و "نیما ظفری" از چهارمحال و بختیاری تقدیر کرد.

شاعرانی از استان های خوزستان، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، ایلام و چهارمحال و بختیاری آثار خود را به دبیرخانه دهمین جشنواره شعر محلی تمدار بیت ارسال کردند.

"تمدار بیت" نوعی شعر با گویش بختیاری است که زنان هنگام قالیبافی بر روی دار قالی آن را زمزمه می کنند.

شهرستان اردل در 90 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و یکی از سکونتگاه های اصلی قوم بختیاری است.

ارسال نظرات