بوشهر-سمیه رستمی مدیر خانه قرآنی بیت الزهرا (س) شهر کنگان مردم کنگان را علاقمند به سبک زندگی اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۷۴۵۳۳۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان ، مصاحبه ای با مدیر خانه قرآنی بیت الزهرا (س) شهر کنگان که در اکثر قسمت های قرآنی حضور فعال و پرتلاش دارد.

لطفا خودتان را به طور کامل معرفی بفرمایید

سمیه رستمی فوق دیپلم و مدیر خانه قرآنی بیت الزهرا (س) شهر کنگان هستم

خانه قرآن بیت الزهرا (س) در چه سالی تاسیس شد و میزان استقبال از برنامه های قرآنی بیت الزهرا (س) چقدر است؟

از 1394 خانه قرآنی بیت الزهرا(س)ایجاد شده است با توجه به روحیه مردم شهرستان کنگان که به زندگی اسلامی و مذهبی علاقه مند هستند خیلی خوب استقبال کرده اند و ما را شامل لطف و محبت خودشان قرار داده اند.

چه طرح و برنامه هایی در خانه قرآن بیت الزهرا (س) اجرا می شود ؟

برنامه های از قبیل آموزش حفظ قرآن بزرگسالان و کودکان ، روخوانی و روان خوانی، تجوید ، برگزاری مراسمات اعیاد و شهادت های ائمه معصومین(ع) ،هفته ای یک بار دعا خوانی ،کارگاه روان شناسی ، کارگاه آسیب شناسی فضاهای مجازی و استفاده از این نوع فضا ها، برگزاری مسابقات قرآنی ، کارگاه های تبادل افکار ،جلسات کتابخوانی ، برگزاری کلاس های اعتقادی برای کودکان و نوجوانان ، کلاس های تفسیر و مفاهیم قرآنی ، کلاس قصه های قرآنی ، تشکیل گروه سرود های انقلابی ، کلاس های کمک درسی ( ریاضی زبان عربی ) برای فعالان قرآنی،برگزاری دوره های هلال احمر و کلاس های هنری انجام می شود.

قرآن در زندگی شما چه نقشی دارد؟

تمام زندگیم به برکت قرآن سرشار از برکت و پیشرفت  امید به آینده و آرامش خاطر شده ام.

نقطه قوت شهرستان کنگان در زمینه فرهنگی و قرآنی چیست؟

 مردم شهرستان کنگان بسیار مذهبی و ولایت مدار و علاقه مند به معارف اسلامی به ویژه کلاس های قرآنی برای فرزندان خود می باشند به نظر بنده این دیدگاه معنوی موضوع خیلی مهمی می باشد.

یکی از کتاب هایی که خوانده اید و کتاب خیلی خوبی بوده و دوست دارید دیگران هم به این کتاب مراجعه کنند چه کتابی بوده است؟

 کتاب آزادی معنوی نوشته متفکر شهید استاد مرتضی مطهری می باشد که در کلاس کتابخوانی چند روز پیش این کتاب را تمام کردیم و آنقدر تاثیر برانگیز بود که دوست دارم دوباره از اول این کتاب را بخوانم.

تفریح مورد علاقه شما چیست؟

کوهنوردی با خانواده و همچنین مطالعه هم خیلی دوست دارم و زیارت اماکن مقدس و دریا هم آرامش زیادی به من می دهد.

چه مقدار از وقتتان را به ورزش اختصاص می دهید و ورزش مورد علاقه شما چه ورزشی است ؟

 متاسفانه به دلیل مشغله کاری زیاد کاری خیلی کم ، ولی کوهنوردی را خیلی دوست دارم .

چه انتظاری از مسئولین دارید؟

 که به مجموعه های مردم نهاد فرهنگی مذهبی مانند خانه های قرآنی توجه و عنایات بیشتری داشته باشند به فرموده رهبر معظم انقلاب ، مجموعه های خود جوش مردمی که کار فرهنگی می کنند روز به روز باید توسعه پیدا کنند.

کدام نهاد یا اداره در شهرستان کنگان در زمینه فرهنگی و قرآنی بیشترین تلاش را انجام می دهد؟

 سازمان تبلیغات،  نیروی دریایی سپاه منطقه چهارم ، اداره اوقاف و معاون سیاسی فرمانداری 

برای توسعه و گسترش مهارت های قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی چه پیشنهادهایی دارید؟

 جلسات مکرر و مداوم بین مسئولین و خادمین قرآنی گذاشته بشود تا با هم تبادل اطلاعات داشته باشند و از تجربیات هم استفاده کنند جهت ارتقا و کیفیت کار، تصمیمات مقطعی گرفته نشود و برنامه ریزی ها پیوسته باشد و مسئولین شهرستان به مشکلات فعالین قرآنی رسیدگی کنند چون این خادمین برای خود هیچ نمی خواهند بلکه فقط دغدغه فرهنگی مذهبی برای مردم شهرستان را دارند.

در زمینه قرآنی و فرهنگی چه انتقادی دارید؟

 در زمینه قرآنی و فرهنگی یک طرح جامع و فراگیر همه جانبه نگر بلند مدت و قابل اجرا در بین جامعه وجود ندارد و اغلب بصورت مقطعی، کوتاه مدت،  متفرق و ناپیوسته انجام می گیرد.

آسیب های توسعه قرآنی را چه می دانید و برای برطرف کردن آن چه راهکاری دارید؟

  غالبا در مورد قرآن چهار موضوع همیشه توصیه می شود اول قرآن را بهتر بخوانیم، دوم بهتر بفهمیم ، سوم بهتر عمل کنیم و چهارم بهتر تبلیغ کنیم،  کاری کنیم که قرآن همه جا حاضر باشد  بنده احساس می کنم در هر چهار زمینه خیلی ضعیف عمل کردیم مخصوصا در قسمت چهارم  مسئولین ما باید برای هر گروه برنامه ریزی کنند،  برای کودکان، نوحوانان، جوانان،  خانم های خانه دار،  دانشگاهیان و  ... ،  برای هر گروهی یه برنامه خاص خودش با ادبیات خودش  برای فرهنگ قرآنی داشتن تکیه گاه خیلی قوی داشته باشیم.

در آخر حرفی یا مطلبی که مهم است و ضروری است بفرمایید؟

 در شرایطی که ما در معرض تهاجم فرهنگی دشمن واقع هستیم لازم است بستر های لازم برای انجام فعالیت های قرآنی را به عنوان راه مقابله با تهاجم فرهنگی یبیش از پیش فراهم کنیم،  دشمنان به دنبال سست کردن اعتقادات و باور های دینی بین جوامع اسلامی هستند و این وظیفه مسئولان و فعالان قرآنی را بیش از پیش سنگین تر می کند.

ارسال نظرات