نوبخت در نشست با خانواده شهدای مدافع حرم گیلانی:
سخنگوی دولت سوریه را کشور نخست در برابر رژیم صهیونیستی دانست و افزود: آن هایی که ژئوپلتیک و فهم سیاسی دارند می دانند که بقای سوریه عامل حفظ خط مقاومت است.
کد خبر: ۸۷۴۵۳۳۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، محمد باقر نوبخت امشب در نشست صمیمی با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با بیان اینکه هر کدام از شهدا توانستند در هر مقطعی افتخار بزرگی بیافرینند، تصریح کرد: هنگامی که تصاویر نورانی شهدای مدافع حرم به نمایش گذاشته شد احساس قلبی من احساس شرمندگی است.

وی با اشاره به شهادت رزمندگان در ابتدای شکل گیری انقلاب و بیان خاطره ای از تدفین شهدا در گلزار شهای رشت در همان روزهای نخستین انقلاب گفت: بعد از پیروزی انقلاب، چهره‌های فرزندان شایسته‌ای که در شهریور سال 60 خبر شهادتشان به دست منافقین به ما می‌رسید هنوز در نظرمان است.

سخنگوی دولت ایجاد بهار عربی در منطقه را ترفند آمریکا دانست و گفت: آمریکا طوری وانمود می کند که مردم خواهان تغییر حکومت هستند و بدین طریق می‌خواهد تحولات منطقه و بیداری اسلامی را به نفع خود تغییر دهد.

نوبخت ادامه داد: آمریکا افکار عمومی جهان را طوری جلوه می دهند که مردم خواهان تغییر در نظام حکومتی کشورهایشان هستند، ولی اما امروز، مشخص شده که آنها مردم نبودند و اکنون، داعش می خواهد همین صحنه را در سوریه پیاده سازی کند.

وی سوریه را کشور نخست در برابر رژیم صهیونیستی دانست و افزود: آن هایی که ژئوپلتیک و فهم سیاسی دارند می دانند که بقای سوریه عامل حفظ خط مقاومت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با بصیرت و آگاهی به مقابله با دشمن پرداختند گفت: اینکه تصور کنم که شهدای مدافع حرم تنها برای دفاع از مرزهای کشور خودمان به مقابله با تکفیری های داعش پرداختند تصوری اشتباه است زیرا این شهدا با بصیرت در این راه قدم گذاشتند.

نوبخت با بیان اینکه شهدا چه در دوران پر افتخار دفاع مقدس و چه امروز جانفشانی ها بسیار بزرگی از خود نشان دادند اضافه کرد: شهدای مدافع حرم نام خود را در تاریخ ثبت کردند.

وی در پایان رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا را یکی از رسالت های دولتمردان خواند و خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای در استان گیلان در راستای رفع نیازهای خانواده های معظم شهدای مدافع حرم شد.

 

 

ارسال نظرات