دوره طرح ولایت بسیج رسانه استان البرز برای نخستین بار و باهدف آگاهی‌بخشی به اصحاب رسانه استان به‌منظور ارائه تحلیل‌های صحیح به مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۹۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دوره طرح ولایت بسیج رسانه استان البرز برای نخستین بار و باهدف آگاهی‌بخشی به اصحاب رسانه استان به‌منظور ارائه تحلیل‌های صحیح به مردم برگزار شد.

ابراهیم نوروزی فر مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز از حضور اصحاب رسانه و اعضای بسیج رسانه در این دوره تقدیر و تشکر کرد و اظهارداشت: طرح ولایت بسیج رسانه کارگاهی جهت ارتقای توانمندی های اعضای بسیج رسانه و شورای کانون های بسیج رسانه، بالا بردن سطح معرفتی، مهارتی و بصیری افراد، شبکه سازی و کار سازی در سازمان بسیج رسانه و حفظ و انسجام و سازماندهی اعضاء است. 

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز افزود: وظیفه امروز رسانه، روشنگری همراه با بصیرت افزایی و معرفت بخشی به جامعه است.

نوروزی فر با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره با برگزاری ارزشیابی، گواهی طرح ولایت بسیج رسانه را دریافت خواهند کرد گفت: در این دوره آموزشی مباحثی همچون اقتصاد مقاومتی و رسانه، جریان شناسی سیاسی، امنیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اخلاق در رسانه و همچنین ویژگی های رسانه انقلابی با حضور اساتید مطرح استانی و حول آن بحث و تبادل نظر شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: در این دوره حجت الاسلام محمد جواد موحد مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان البرز به عنوان یکی از اساتید این دوره در خصوص ویژگی های رسانه انقلابی، وظیفه رسانه را استخراج ارزش ها و ترویج آن در جامعه دانست وافزود: رسانه انقلابی مطالبه گر است و بخشی از کار مردم مطالبه گری از مسئولان است و رسانه انقلابی نقد منصفانه و سازنده انجام می دهد.

همچنین در این دوره، محمد حسین گودینی معاون سیاسی سپاه استان البرز وکارشناس مسایل جریان شناسی سیاسی به توضیح و تبیین جریان های سیاسی در جهان و تآثیر این تفکرها در نوع روابط بین کشورهای جهان، بالاخص ایران اسلامی و تبیین و تشریح نوع سیاست گذاری های کشورها منطبق با ایدئولوژی های مختلف پرداخت.

در ادامه استاد حسین امیدیان در خصوص اقتصاد مقاومتی و رسانه و چگونگی نقش رسانه ها در ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی  و تاثیرات آن در جامعه به بیان مطالبی پرداخت.

در ادامه دوره طرح ولایت بسیج رسانه استان البرز که به صورت دو روزه برگزار شد، حجت الاسلام ناصر مظلوم مسئول تربیت و آموزش سپاه استان البرز به بحث و تبادل نظر پیرامون اخلاق رسانه ای پرداخت و خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی اخلاق در کار رسانه جز الزامات محسوب می شود.

در پایان استاد علی رمضانی کارشناس مسائل امنیتی حفاظت اطلاعات سپاه استان البرز در خصوص امنیت در رسانه های نوین ، چالش های امنیت اجتماعی و نگرش آسیب شناسی اجتماعی متاثر از رسانه های نوین ارتباطی مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است در این دوره آموزشی بیش از ۳۰  نفر از بسیجیان فعال رسانه استان حضور یافتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها