خبرهای داغ:
بخشدار خلجستان قم گفت: بسیاری از روستاها به دلیل کمبود شغل شاید در آینده نزدیک با جابجایی جمعیت مواجه شوند و در این بخش نیاز است با تقویت امکانات روستاها و ایجاد اشتغال از این امر جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۹۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
لزوم تقویت امکانات و اشتغال‌زایی در روستاها
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید داود حاج حسینی عصر امروز در حاشیه همایش جلوه‌هایی از اقدام و عمل که در بخش خلجستان برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، بخشداری خلجستان تصمیم به برگزاری جشنواره‌ای در راستای نمایش دستاوردها و توانمندی‌های مردم در این بخش گرفت.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاها به دلیل کمبود شغل شاید در آینده نزدیک با جابه‌جایی جمعیت مواجه شوند، لزوم تقویت امکانات روستا و ایجاد اشتغال را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: طی فراخوانی با ارائه شاخص‌هایی به مردم اقداماتی که مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند احصاء شد.

بخشدار بخش خلجستان قم با اشاره به اصول اقتصاد مقاومتی از نظر مقام معظم رهبری گفت: براساس این شاخص‌ها بهترین عملکرد روستاییانی که در این فراخوان شرکت کردند تعیین شد و 10 نفر از برترین‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه توانمندی‌های اقتصاد مقاومتی در حاشیه جشنواره اقدام و عمل تصریح کرد: 27 غرفه در این نمایشگاه محصولات روستاییان را عرضه می‌کنند.

حاج حسینی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه و جشنواره اقدام و عمل گفت: این جشنواره تا 26 شهریور ادامه خواهد داشت و در حاشیه آن مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی در حاشیه جشنواره اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: از اساتید برجسته کشور در این دوره‌های آموزشی استفاده شده است.

بخشدار بخش خلجستان قم با اشاره به نیازها و مشکلات بخش خلجستان تصریح کرد: بخش خلجستان در حوزه گردشگری و باغداری فعالیت می‌کند.

وی به ظرفیت‌های گردشگری بخش خلجستان اشاره کرد و گفت: مغایرت‌های قانونی در فعالیت‌های گردشگری در این بخش وجود دارد که سعی داریم به بهره گیری از توان نمایندگان مجلس و مسوولان استان این مشکلات را رفع کنیم.

حاج حسینی به کمبود آب در بخش خلجستان اشاره کرد و گفت: سعی داریم با حمایت دولت و نمایندگان مجلس این مشکل را تا حد امکان برطرف سازیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها