خبرهای داغ:
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به اینکه نیازمند تأمین امنیت در فضای مجازی هستیم، گفت: اگر به تهدیدهای این فضا توجه نشود ضربه سنگینی می‌خوریم.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۸۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
نیارمند تأمین امنیت در فضای مجازی هستیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام حمید شهریاری در مراسم رونمایی از نرم افزار جامع حج ویراست ۳ که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پیام حضرت امام(ره) در سال ۵۷ به دلیل عدم امکانات تا سال‌های ۸۵ نیز به دنیا صادر نشد اما در نهایت با انقلاب ارتباطات این پیام به جهان مخابره و به کشورهای عربی منتقل شد و بیداری اسلامی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه دهه ۷۰ سونامی اطلاعات و دهه ۸۰ با ابداع شبکه‌های اجتماعی سونامی ارتباطات رخ داد، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ شبکه با اعضای بیش از ۱۰ هزار نفر در کشور فعالیت دارند و حدود ۱۰۰ کانال تلگرامی پر مخاطب تأسیس شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: اگر برای خواندن هر پیام در این کانال‌ها ۱۰ ثانیه زمان لازم باشد در نتیجه ۱۳۸ کانال وجود دارد که در اختیار حاکمیت نیست و آحاد ملت در آنها مشارکت دارند که این موجب ایجاد قدرت‌های نا متقارن می‌شود و این در تمام دنیا حاکمیت‌ها را تحت فشار قرار داده است.

وی با بیان اینکه امروز باید نگران این بود که جوانان ما با چه تهدیدهایی به ویژه در فضای مواجه هستند، افزود: امروز بزرگ‌ترین سرمایه داران دنیا کسانی هستند در حوزه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام شهریاری از وجود حدود ۳۰ مرکز داده اطلاعات در دنیا خبر داد و عنوان کرد: یکی از این مراکز در شیکاگو ۳۳ هکتار وسعت دارد که این ذخیره‌سازی اطلاعات قدرت و ثروت برایشان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، تصریح کرد: باید از فرصت‌های آن به خوبی استفاده کنیم و امروز فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد لذا شورای عالی فضای مجازی تأسیس شد و از دولت خواهش داریم تا به آن اهمیت دهد و جلسات این شورا را به طور مرتب برگزار نماید.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان اینکه امروز جنگ در بستر فضای مجازی در حال انجام است و انتظام امور در بستر این فضا است، گفت: داعش اعضای خود را از طریق این فضا در اروپا پید اکرده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون علاوه بر تأمین امنیت در جامعه نیازمند تأمین امنیت در فضای مجازی نیز هستیم، ادامه داد: اگر به تهدیدهای این فضا توجهی نشود و حضور حاکمیتی در این بستر وجود نداشته باشد ضربه سنگینی خواهیم خورد لذا طلاب باید در این فضا حضور داشته باشند.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه در طول ۳۰ سال گذشته بزرگ‌ترین اجتماع که دور هم جمع شده‌اند نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر بودند، گفت: فضای مجازی امروز حدود سه و نیم میلیارد مخاطب دارد که این بی نظیر است و باید از این ظرفیت برای نشر پیام اهل بیت(ع)، ولایت و اسلام استفاده کرد.
ارسال نظرات