خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری همایش تجلیل از شهدای مدافعان حرم و مداحان شهید و ایثارگر در سوم مهرماه سال جاری در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۶۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

مجتبی روشن‌روان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: همایش تجلیل سراسری از شهدای مدافعان حرم و مداحان شهید و ایثارگر با محوریت شهید شاخص مداح «سیدرضا حسینی» و با حضور مداحان نخبه کشوری در همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش روز شنبه سوم مهرماه سال جاری در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزارمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بارزترین حرکت‌های فرهنگی، معنوی در حال حاضر به شمار می‌رود و گسترش ارزش‌های اسلامی، جهاد، ایثار و مقاومت در جامعه همواره برکات و معنویات خاصی را به همراه دارد.

ویتصریح کرد: رزمندگان اسلام با حضور عزتمندانه خود در دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی در جنگ تحمیلی و حضور پررنگ در قالب مدافعان حرم، همواره ثابت کرده‌اند که دفاع از دین مرز ندارد و باید در همه وقت پاسدار خون شهدا و ارزش‌های والای اسلام بود.

روشن‌روان افزود: گروهک‌های ساختگی توسط آمریکا، قصد رواج اسلام آمریکایی در منطقه را داشتند و از این منظر ضمن غارت اموال کشورهای مسلمان منطقه و گسترش اسلام ساختگی خود بودند که با حضور سربازان اسلام و پیروان ولایت و مدافعان حرم، با سرکوب شدید مواجه شدند و روز به روز در کنار عقب نشینی، در شرایط فعلی در مرحله نابودی قرار دارند.

گفتنی است؛ شهید «سیدرضا حسینی» به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج مداحان در سال جاری انتخاب شد، وی متولد 1334 در شهر همدان و صاحب دو فرزند است که به عنوان یک بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرد و در 28 بهمن ماه سال 1364 شربت شیرین شهادت را در شهر بصره عراق نوشید.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید عالی‌قدر آمده است: ای کسانی که وصیت مرا می‌خوانید، من همین طور که امام فرموده، این جمله را به شما می‌گویم؛ یک عمر نوکری درب خانه امام حسین(ع) را به عهده داشتم و چند سال است که حسین حسین می‌گویم، از شما می‌خواهم که این مجالس‌هایی که به اسم امام حسین(ع) منعقد می شود، خلوت نگذارید و این بزرگترین سعادت است که نصیب ما می‌شود و همچنین من می‌خواهم از شما که رهبر را تنها نگذارید و بدانید که امروز روز امتحان است، مگر ما نبودیم که یک عمر می گفتیم یا حسین، «نبودیم کربلا تا یاریت کنیم»، امروز همان روز عاشوراست، آیا می‌توانیم فردای قیامت در مقابل امام حسین(ع) رو سفید باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات