خبرهای داغ:
هفته دفاع مقدس برگزار می شود

بیش از 750برنامه در رده های مقاومت بسیج سپاه خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: بیش از 750برنامه فرهنگی، ورزشی، رزمی، تربیتی در هفته دفاع مقدس در کلیه رده ها و نواحی مقاومت بسیج سپاه سراسر استان برگزار خواهدشد.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۲۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی قاسمی در نشست خبری برنامه های هفته دفاع مقدس سراسر استان در جمع اصحاب رسانه با تبریک دهه امامت و ولایت اظهارداشت: دفاع مقدس یک مقطع درخشان و بی بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام)خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ تحمیلی دفاعی است توانستیم دشمن متجاوز را از خاک ایران بیرون کنیم، گفت: ما با برگزاری برنامه های دفته دفاع مقدس به دفاع مقدس اصالت می دهیم.

وی با بیان اینکه وحدت و آمادگی همه جانبه در عرصه های مختلف از عوامل مهم پیروزی هشت سال دفاع مقدس است، افزود: اگر امروز هم حول محور وحدت حرکت کنیم ملت پیروز خواهند بود.

وی با تاکید براینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری «ما آماده‌ایم» نامگذاری شده است، افزود: این آمادگی در تمامی زمینه‌های فکری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و اگر این‌گونه نباشد نخواهیم توانست موفق باشیم.

قاسمی به برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس درسراسر استان گفت: در مجموع بیش از 750 برنامه فرهنگی، نشست ها، ورزشی، اقتصادی، سازندگی و رزمی در سراسر استان برگزار خواهدشد.

وی با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس با دهه امامت و ولایت تقارن پیدا کرده است؛ گفت: به همبن مناسبت درمانگاه‌های نیروهای مسلح به صورت رایگان مراجعین را ویزیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع این برنامه‌ها 150 مورد برنامه ورزشی؛، 30 یادواره شهدا و 50 برنامه در خصوص تجلیل از رزمندگان و ایثارگران می باشد ، ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری درمدارس و دنشگاه ها؛محفل شب شعر 30برنامه و خاطره‌نویسی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در سراسر استان است.

قاسمی تصریح کرد: 10 مورد خاطره‌گویی رزمندگان در دانشگاه‌ها، بیش از 170 مورد دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله نزدیک به 100 مورد نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرکز استان همزمان با 31 شهریورماه یک نمایشگاه رزمی و همراه با رزمایش برگزار می‌شود، افزود: رژه نیروهای مسلح در 14 نقطه استان و در مرکز استان با مدیریت فرماندهی ارتش برگزار در خیابان پاسداران مقابل بوستان شهدای گمنام برگزار خواهدشد.

قاسمی به برگزاری11 مورد صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سراسر استان اشاره و عنوان کرد: مورد ایستگاه نقاشی، 15 مورد نمایش، 5 مورد کتابخوانی و فیلم با موضوع دفاع مقدس و 190 مورد تجمع بسیجیان ، 15 همایش ویژه بانوان و نقش بانوان در هشت دفاع مقدس، 10 مورد نشست منتظران موعد و صالحین از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به افتاح 3پایگاه مقاومت بسیج افزود: نواختن زنگ مقاومت، برگزاری مجامع عالی بسیج در دو شهرستان، 7 مورد کوهپیمایی و 13 مورد پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت این ایام در استان انجام با حضور عموم مردم و خانواده های بسیجیان و کارکنان سپاه برگزار خواهدشد.

قاسمی برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و عنوان کرد: 8 گروه اردوهای جهادی از سراسر استان به مناطق محروم برای خدمت رسانی اعزام خوهند شد.

فرمانده سپاه استان با اشاره به فراخوانی 7 گردان بیت المقدس در این هفته عنوان کرد: همه ساله واقع غدیر در یک شهرستان استان بازسازی می‌شود که امسال در 30 شهریورماه در شهرستان سربیشه برگزار می‌شود

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رزمی و بازسازی عملیات فتح‌المبین با عنوان معبری به سوی آسمان در بیرجند گفت: تجلیل از سربازان و همایش سرباز ، عطر افشانی گلزاری شهدا در سراسر استان، تجلیل از خادمان راهیان نور؛ همایش تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و آزادگان 8 دفاع مقدس از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در سراسر استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها