خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه اردوی های جهادی بسیج دانشجویی پله، پله تا خدا؛
افشاری با بیان اینکه جهاد مختصص قشر خاصی نیست عنوان کرد: هر فردی که قلبش برای نظام و انقلاب اسلامی می تپد در اردوهای جهادی شرکت می کند.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۳۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
فرزاد افشاری مسئول قرارگاه اردوی های جهادی بسیج دانشجویی پله، پله تا خدا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین با اشاره به معیارهای جهاد اظهار کرد: معیار اصلی جهاد خودسازی و از خودگذشتگی است. جهاد شمایل دنیای آزادی و استقلال در عرصه کار و تلاش و پیکار علیه فقر و تنگدستی و رذالت و ذلت است
وی افزود: جهاد برگرفته از ریشه جهده به معنای تلاش و کوشش در راهی است که قدم برداشته می شود.
افشاری با بیان اینکه جهاد مختصص قشر خاصی نیست عنوان کرد: هر فردی که قلبش برای نظام و انقلاب اسلامی می تپد در اردوهای جهادی شرکت می کند.
این مسئول ضمن تاکید به دشواری جنگ نرم نسبت به جنگ سخت تصریح کرد: در جنگ سخت همه چیز آشکار و روشن است ولی در جنگ نرم اینگونه نیست و دشمن در این حوزه بسیار زیرکانه و خیلی نرم وارده شده است و یه سری تغییرات فرهنگی در سطح شهر و حتی روستا بوجود آمده است.
وی در ادامه گفت: اصل جنگ، جنگ نرم است لذا هر فردی با رویکردی که نسبت به جنگ نرم دارد وارد عرصه های جهادی می شود.
افشاری جهاد اکبر را همان جهاد با نفس دانست و بیان کرد: اگر جهاد سازندگی در آن انحراف نباشد و برای قرب الهی انجام گیرد این همان جهادی است که توام با جهاد اکبر است.
مسوول قرارگاه اردوی جهادی پله، پله تا خدا رسالت اردوهای جهادی را چنین تبیین کرد: اردوهای جهادی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از شور و نشاط انقلابی جوانان مستعد در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی است و مهم‌ترین رسالت و اهداف بسیج دانشجویی از برگزاری اردوی جهادی، تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، خودسازی و رفع محرومیت‌زدایی است.
افشاری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری را از دیگر اهداف اردوهای جهادی برشمرد و افزود: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود، که قطعا باور و مشارکت همگانی واعمال مدیریت های عقلایی ومدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.
وی در ادامه گفت: در پیشبرد اقتصاد مقاومتی باید همانند تیم های جهادی  پزشکی، تیم های جهادی کشاورزی، دام پروری و... تشکیل شود و در این راستا گام های تخصصی تری برداشته شود تا آن پویایی که مدنظر مقام معظم رهبری است ان شاءالله شکل بگیرد.
افشاری تشریح کرد: در دوره جهادی پله، پله تا خدا حدود 120 نفر از دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور و بین المللی امام خمینی(ره) به مدت 7 روز به منطقه طارم سفلی قزوین اعزام شدند و در عرصه های فرهنگی، آموزشی، اقتصادمقامتی و... خدمت رسانی کردند.
وی عنوان کرد: مهمترین دغدغه روستائیان حمایت و رسیدگی بیشتر دولت و فراهم سازی امکانات رفاهی اعم از جاده، آبرسانی و... است.
این مسئول بیان کرد: وجود مبلغین و طلاب در روستاها باید مستمر باشد و همچنین چندین پزشک به این مناطق اعزام شوند. یک پزشک کفاف این مناطق را نمی دهد و اهالی روستا را با مشکلات جدی روبرو می سازد.

مسئول قرارگاه اردوی جهادی پله، پله تا خدا در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مسوولین حداقل یک الی دو روز در اردوهای جهادی حضور داشته باشند تا از نزدیک با مشکلات مردم روستا آشنا شوند تا شاید یک تلنگری شود در جایگاهی که قرار می گیرند خدمات و مدیریت بهتری انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها