خبرهای داغ:
در واقع مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است؛ این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند ضمن اینکه رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم این مناطق است.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۲۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
سعید درویشوند دانشجوی رشته مدیریت دانشگاه آزاد قزوین در گفت و گوی خبری با خبرنگار بسیج در قزوین، هدف از حضور خود در اردوهای جهادی را  خدمت به مردم محروم دانست و تصریح کرد: عشق و صفا و معنویتی که در زندگی جهادی وجود دارد حتی نوع نمازخواندن و خوردن و خوابیدن با زندگی شهری متفاوت است و معنویت در جهادی ملموس تر است.
این جهادگر در ادامه گفت : سفر به اردوهای جهادی نوع نگاه مان را تغییر می دهد و باعث می شود بنای  زندگی شهری را برمبنای زندگی جهادی و ساده زیستی به پیش ببریم.
 سمیرا عشایری دانشجویی کاردانی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد قزوین خاطر نشان کرد: در اردوی جهادی همه دست در دست هم می دهند تا خدمت به مردم محروم به مقصد نهایی خود برسد و کمااینکه این هجرت ها باعث شناخت خود و خدا می شود  و درک خوبی از جهان پیرامون خود داشته باشیم و با سختی های محیط سازگار شویم .
مهدی عبادی دیگر دانشجوی جهادگر این دانشگاه که در رشته کامیپوتر مشغول به تحصیل است ما را تنها به یک جمله مهمان کرد و ابراز داشت : اردوهای جهادی دسترسی به رضایت خداست که آن را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم.
علی اکبری دانشجوی رشته نرم افزار این دانشگاه عنوان این هجرت که به نام"برای خدا " بود را مصداق بارز جهادی نامید و تصریح کرد:  تنها برای خدا اینجا آمدم و آن قدر حلاوت این رضایت در وجودم مانده که حتی اگر فارغ التحصيل شدم قصد دارم آن را ادامه دهم.
این جهادگر مخلص  حضور دانشجویان را سبب بالا رفتن روحیه قدردانی آن ها دانست و عنوان کرد: دانشجویان در اینجا قدر آسایش و امکاناتی که خانواده ها در اختیارشان گذاشتند را می دانند.
وی در ادامه بیان کرد: لطفا مسوولین چوب لای کار جهادگران نگذارند تا آن ها با عزم راسخ و اخلاصشان در این عرصه قدم بردارند و حمایتشان کنند. و خواست هماهنگی های بیشتری داشته باشند.
هلیا یعقوبی نژاد هم که در این دوره آموزش زبان خارجه را برعهده داشت آن را به عنوان پرداخت زکات علمش معرفی کرد و گفت : با توجه به امکانات محدود روستاییان بهتر است این طرح ها مقطعی برگزار نشود  چون نمی توان در دوره ای کوتاه چشم اندازی برای این کار تعریف کرد.
این دانشجوی رشته صنایع غذایی این دانشگاه "برای خدا"را کاری تنها برای خدا دانست و افزود: اگر به دنبال رضایت خدا باشیم  روح انسان تجلی پیدا می کند ، بزرگ می شود  و بعد روحانی اش تقویت می گردد.





ارسال نظرات
پر بیننده ها