نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

کشت، تولید و عرضه پسته دامغان باید افزایش یابد/ 80 درصد وظایف جهاد کشاورزی توجه به روستاها است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی آمادگی سرمایه‌گذاری در مسیر کشت و افزایش تولید پسته دامغان را دارند، بر ضرورت جایگزینی کشت پسته بهجای محصولاتی که به آب فراوان نیازمندند، تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۹۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، ابوالفضل حسن بیکی در جمع شرکت کنندگان نخستین روز از سومین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان با اشاره اهمیت کشت محصولات ارزشمندی همچون پسته در تولید، اشتغال و اقتصاد کشور، اظهار داشت: میلیاردها نفر در جهان می‌توانند مشتری پسته مرغوب ایرانی باشند و ما در کشورمان ظرفیت کشت دو میلیون هکتار درخت پسته را داریم.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی توجه به کشاورزی و تولیدات این بخش را راه نجات اقتصاد و تولید ایران عنوان و با بیان اینکه 80 درصد وظایف جهاد کشاورزی توجه به روستاها است، افزود: در شرایط حاضر آب عنصر اصلی موفقیت بخش‌های مختلف تولید است و باید توجه کنیم که بیش از 80 درصد آب مصرفی بخش کشاورزی به سفره‌های زیر زمینی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت، جایگاه پسته دامغان در اشتغال‌زایی و ارزآوری و ارزش‌های فراوان غذایی این محصول همچون ضد سرطان بودن آن، خواهان توجه بیشتر به کشت، صادرات و فراوری این محصول و روی آوردن بیش از پیش کشاورزان این شهرستان به کشت پسته بجای کشت محصولاتی شد که آب بیشتری مصرف می‌کنند، اما درآمدزایی آنها با پسته قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشت وسیع پسته در آمریکا و تلاشهای این کشور برای ضربه زدن به ایران اسلامی از طریق ضربه زدن به جایگاه پسته مرغوب ایران در بازارهای جهانی، گفت: تلاش کشاورزان، همراهی مسؤولان و هوشیاری سرمایه گذاران با تأسی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می تواند دشمن را در این جبهه نیز ناکام بگذارد.

حسن بیکی کشت و تولید پسته در دامغان و مناطق مساعد کشت آن در سراسر کشور را پس از سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی سودآورترین سرمایه‌گذاری در کشورمان دانست و گفت: امروز نیز قریب به سه برابر آمریکا در کشورما پسته تولید می‌شود و علی رغم توطئه‌های دشمنان، آنها در این عرصه هم از ملت پرتلاش ما شکست خواهند خورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار