به همت پایگاه مقاومت بسیج امام جواد(ع) اراک صورت گرفت
خیلی‌ها که این روزها خود را به خواب غفلت زده‌اند باید بدانند روستائیان مناطق محروم در گوشه و کنار این دیار چطور روزگار می‌گذرانند؛ و در این میان هستند بسیجیانی که طعم شیرین خدمت بی‌منت را در حضور در مناطق محروم می‌دانند.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۰۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ هر چند اردوهای جهادی اختصاص به قشر خاصی ندارد و پیر و جوان، مرد و زن همه و همه باعث رونق این فضا هستند اما هرساله شاهد حضور دانش‌آموزان و جوانانی هستیم که به جای ماندن در خانه و بازی با سیستم‌های رایانه‌ای، می‌خواهند سهمی ولو کوچک در آبادانی شهر و دیار خود داشته باشند.

بسیجیان پایگاه مقاومت امام جواد(ع) سپاه ناحیه مقاومت اراک نیز با حضور خود در اردوهای جهادی به مانند سال‌های گذشته برای محرومیت‌زدایی و سازندگی دوشادوش دیگر جهادگران که در نقطه نقطه این سرزمین پهناور برای خدمت بی منت گام برمی‌دارند؛ تلاش می‌کنند.

20 نفر از بسیجیان این پایگاه مقاومت، عازم روستایی از توابع شهرستان دلیجان شدند تا از نزدیک با محرومیت این منطقه را شاهد باشند و آنچه را در توان دارند بر طبق اخلاص گذارند و هم نوع خود را یاری رسانند.

روستای راوه از توابع شهرستان دلیجان میزبان این جهادگران جوان بود که در بین آنان بودند که تجربه حضور را برای دیگر بار داشتند.

زیرسازی پارک راوه به مساحت 600 متر، سیمان کاری و پی کندن دیوار قبور شهدای روستای راوه گام‌هایی در حوزه عمران بوده که از سوی این 20 بسیجی دلاور برداشته شد.

اما آنان از کار فرهنگی نیز غافل نماندند و برای این منظور حلقات تربیتی به ترویج مباحث فرهنگی همراه با نشاط و شادی پرداختند، برنامه‌های ورزشی که در راستای روحیه نشاط و معنویت برنامه ریزی شد و لحظاتی شاد را برای حاضرین در اردو و مخاطبانشان همراه ساخت.

برگزاری ویژه برنامه‌ای برای خانواده به ویژه بانوان روستا که به مانند زنان جامعه شهری سنگربان تحکیم بنیان خانواده هستند.

برگزاری یادواره شهدای روستا، رونق بخشیدن به مسجد روستا که با حضور جوانان پاک و بی‌ریا بار دیگر رنگ خدایی به خود گرفت و شاهد حضور مومنانی بود که برای تضرع به درگاه حق در این مسجد گام می‌نهادند؛ بخشی از فعالیت‌های این گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی منطقه و خودسازی خود بود.

برنامه‌های ورزشی در قالب مسابقات تیراندازی با سلاح بادی، فوتسال، مسابقه طناب‌کشی و برگزاری حلقات صالحین که هدایای فرهنگی خوبی جهت تشویق نوجوانان و جوانان تهیه و در پایان با استقبال ویژه روستائیان عزیز این روستا این اردو برگزار شد.

امید است که این جوانان برومند بتوانند آنگونه که رنگ محرومیت و فقر را از نزدیک دیده و لمس کرده‌اند، برای رفع آن تلاش کنند و در آینده با پذیرش هر مسئولیتی بدانند که هستند در نقطه‌ای از این زمین خاکی که چشم به عنایت خدمتگزاران خود دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات