خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه شبستر در نشست خبری خود درخصوص برنامه های دهه غدیر و هفته دفاع مقدس، گفت: دهه امامت و ولایت، بهترین فرصت برای تبیین ابعاد گسترده فرهنگ غدیر است.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۸۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر رزمی با بیان اینکه ولایت و امامت از ارکان مهم دین اسلام است، افزود: دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان وآحاد مردم با فلسفه، بزرگی و قداست این عید بزرگ است

وی خاطرنشان کرد: انس با غدیر موجب مودت و علاقه به امامت و ولایت، وحدت بین مسلمانان و همچنین روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی کمال و سعادت می شود و فاصله گرفتن از غدیر و پیام بزرگ آن، موجب خسران و نابودی است.

رزمی با اشاره به جایگاه ولایت، عنوان کرد: شناخت جایگاه و اهمیت اصل مترقی ولایت فقیه وظیفه همگانی است و دستگاه های فرهنگی، رسانه ای، تبلیغی، دینی و علمی باید در تبیین این موضوع در جامعه بیشتر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: امروز استکبار جهانی از همه توان برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کند و حفظ وحدت تنها راه نجات امت اسلامی است بنابرانی عید قرباننماد وحدت امت اسلامی، عید سرسپردگی و بندگی و عید غدیر روز کامل شدن دین و شریعت است.

رزمی با اشاره به برنامه های سپاه شبستر در دهه غدیر، اطعام ایتام و فقرا، تزئین بندی منابر و معابر و خیابان ها، اهدای کمک جهیزیه به خانواه های بی بضاغت و کم بضاعت با همکاری پایگاه های مردمی بسیجو خیرین شهرستان، پیاده روی همگانی، برگزاری مسابقات و برنامه های ورزشی و فرهنگی، سلسله نشست ها و سخنرانی های با موضوع تبیین فلسفه غدیر در مساجد و حلقه های صالحین پایگاه های بسیج، نشست های معرفتی و بصیرت افزایی با موضوع غدیر و برگزاری مسابقات متنوع ورزشی و فرهنگی را از جمله اهم این برنامه برشمرد.

فرمانده سپاه شبستر از بازسازی واقعه غدیر در سه راهی شهر شند آباد این شهرستان در 29 شهریور به عنوان برنامه شاخص شهرستانی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با بازسازی واقعه غدیر درجهت تبیین و روشنگری ابعاد حماسی واقعهغدیر پیام های روشنی به مردم ارائه شود.

جعفر رزمی دربخش دیگری از سخنان خود دوران دفاع مقدس را دوران طلایی و اوج افتخارات ملت ایران دانست و گفت: زنده نگاه داشتن رشادت های و حماسه های ایثارگران موجب زنده نگهداشتن روحیه انقلابی در میان آحاد جامعه و آگاه سازی جوانان متدین و انقلابی در مقابل تهدیدها و هجمه های استکبار جهانی خواهد شد.


وی دوران دفاع مقدس را از تجربه های موفق راهبردی و استراتژیکی مدیریتی رزمندگان و مصداق عملی از اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: بی شک ادبیات دفاعی و علمی و فرهنگ مقاومت و پایداری رزمندگان اسلام و شهدا باید به عنوان الگو و تئوری های ماندگار در دانشگاه ها و محافل علمی دنیا تدریس و تبیین شود.

رزمی با اشاره به هجمه های متفاوت دشمن در عرصه های گوناگون، اظهار داشت: همواره در همه زمینه ها به خصوص در موارد فرهنگی و اقتصادی در مواجه مستقیم با استکبار جهانی و دشمنان در جنگ قرار داریم بنابراین با تکیه و باور واعتقاد بر توانمندی های داخلی و عمل به فرامین رهبر فرزانه انقلابمی توانیم بر توطئه های دشمنان غلبه کنیم.

فرمانده سپاه شبستر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس، گفت: بیش از 100 برنامه شاخص و متنوع برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت رشادت های جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

جعفر رزمی، برگزاری آیین زیارت عاشورا در کنار مزار شهدای گمنام، دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با ائمه جماعات شهرستان، گلباران گلزار شهدا، پیاده روی خانوادگی، افتتاح سالن ورزشی و فرهنگی شهدای شهر سیس، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس شبستر، برگزاری نشست های روشنگری و بصیرتی، برگزاری همایش روز بزرگداشت دفاع مقدس، یادواره شهدای شبستر، فراخوانی گردان های عاشورا، همایش پیشکسوتان و تجلیل از رزمندگان بخش تسوج، افتتاح خانه های محروم و بازدید از طرح های بسیج سازندگی، افتتاح یادمان شهدای گمنام شبستر، آیین عصر شعر مقاومت، کوهپیمایی طرح جماران، تجلیل از جهادگران بسیجی شهرستان و اجرای برنامه میقات صالحین را از جمله برنامه های شاخص پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس بیان کرد.

ارسال نظرات