خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: وهابیت آیین ساختگی است و هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و اکنون مقدمات تزلزل آنها در حال فراهم شدن است.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۸۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: وهابیت ساختگی و بدون ارتباط با اسلام است/ وهابیت به زودی متزلزل می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند:«اگر دوست داری قلبت نرم شود و از حالت سنگدلی و قساوت خارج و حاجت‌روا شوی، به یتیم رحم کن و از غذایی که خودت می‌خوری در اختیار یتیم قرار بده.»

وی خاطرنشان کرد: قساوت، سنگدلی و بی‌رحمی یکی از حالات بد قلب انسان است، مانند چیزی که داعش، امثال داعش و وهابی‌ها دارند، قرآن در مورد گروهی از بنی اسرائیل می‌گوید قلب این افراد مانند سنگ شده و از سنگ سخت‌تر است در حالی که سنگ‌ها نیز انعطافی نشان می‌دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برخی اوقات قلب حالت نرمش دارد،‌ گفت: این انسان در برابر مناظر مختلف ناراحت‌کننده مانند مشاهده بیمار، معلول و ورشکسته انعطاف به خرج می‌دهد و به گریه می‌افتد و کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قلب اول مایه کشت و کشتار و خونریزی بوده و قلب حیوانات درنده است، قلب انسان از نوع دوم بوده که دارای انعطاف در برابر مسائل عاطفی است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به ابعاد مختلف کمک به یتیم گفت:‌ یتیم غذای جسم و روح می‌خواهد، علاوه بر جسم، باید روح او نیز تغذیه شود، خدمت به یتیم دو جانبه است، دیگران بهره‌مند می‌شوند، قلب خود انسان نیز لطیف می‌شود و صفات انسانی در آن پرورش پیدا می‌کند و بر اساس سخن رسول خدا(ص) حاجت روا خواهد شد.

وی عنوان کرد: یتیمان زیادی از جنگ تحمیلی باقی مانده، مردم باید مراقب باشند و به آنها غذای روح و جسم دهند، تکرار کار خیر روحیه انسان را پرورش می‌دهد و صفات اخلاقی را در انسان پایدار می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی از مفتیان وهابی بیان کردند ایرانیان مسلمان نیستند، گفت: برخی پاسخ دادند اسلام محمد بن عبدالله(ص) به جز اسلام محمد بن عبدالوهاب است، اسلام پیامبر اکرم(ص) مملو از عواطف و محبت است ولی اسلام محمد بن عبدالوهاب اسلام خونریزی و کشتار است،‌ آتش‌می‌زنند و ویران می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که در اسلام پیامبر اکرم(ص) اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله(ص) می‌گویند، برادر هستند،‌ ولی بر اساس اسلام محمد بن عبدالوهاب همه به جز وهابی‌ها کافر هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد:‌ بر اساس اسلام رسول خدا(ص) اگر غیر مسلمانان با شما جنگ ندارند، باید محبت کرده و عدالت را رعایت کنید، اسلام محمد بن عبدالوهاب این است که دختران غیرمسلمانان و فرزندان آنها را در بازار می‌برند و به صورت برده می‌فروشند.

وی یادآور شد:‌ این اسلام شما اسلام نیست، علمای اهل سنت خوشبختانه با صراحت در چچن اعلام کردند که وهابیت جزء مذهب اهل سنت نیست و ما نیز می‌گوییم از اسلام نیز نیست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وهابیت آیین ساختگی است و هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، گفت: مقدمات تزلزل آنها در حال فراهم شدن است و دنیا در حال بیدار شدن هستند که وهابیت چه موجودات خطرناکی هستند.
ارسال نظرات