خبرهای داغ:
در عید سعید غدیر؛

پرچم حرم مطهر امام علی(ع) بر گنبد فیروزه‌ای مسجد مقدس جمکران به اهتزار درمی‌آید

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که بیعت همگانی عید غدیر در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، گفت: پرچم حرم مطهر امام علی(ع) در بعد از ظهر عید سعید غدیر بر گنبد فیروزه‌ای مسجد مقدس جمکران به اهتزار درمی‌آید.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۷۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
پرچم حرم مطهر امام علی(ع) بر گنبد فیروزه‌ای مسجد مقدس جمکران به اهتزار درمی‌آید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران امروز (24شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان این که امسال مسجد مقدس جمکران در عید غدیر خم برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته است، عنوان کرد: عید سعید غدیر خم ارتباط تنگاتنگی با ولایت امام عصر دارد، به طوری که 18 فراز خطبه غدیر اشاره مستقیم به امام عصر (عج) دارد.
 
توجه مردم به ولایت امام عصر(عج)؛ محوریت مسجد مقدس جمکران در برنامه‌های عید غدیر 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: تکمیل کننده موضوع ولایت، موضوع امامت امام عصر (عج) است و چشم انداز مسجد مقدس جمکران این است که به مرجعیت عبادی و مهدوی تبدیل شود و این مرجعیت در حالی محقق می‌شود که بر موضوع ولایت تأکید ویژه داشته باشیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای عید سعید غدیر از چند ماه قبل در مسجد مقدس جمکران صورت گرفته است، امسال برای اولین بار رویکرد ویژه ای در فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی مسجد مقدس جمکران شکل گرفته است و محور آن توجه دادن زائران و مخاطبان به ولایت امام عصر (عج) است.
 
وی افزود: موضوعی که مورد وفاق تمام ادیان آسمانی است، این است که این ولایت محقق می‌شود و حکومت امام عصر (عج) تشکیل می‌شود و عدل و داد سراسر گیتی را فرا می‌گیرد، بنابراین توجه مخاطبان به موضوع بیعت و ولایت امام عصر (عج) باید به صورت جدی دنبال شود.
 
فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران در عید غدیر خم با محوریت مردم انجام می‌شود
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: دو نکته و محور اصلی در برنامه‌های عید غدیر در مسجد مقدس جمکران مد نظر است، از جمله تلاش شده است که تمام فعالیت‌ها با محوریت مردم انجام شود.
 
وی تصریح کرد: امروز توجه به حوزه خانواده و کارکرد و نقش مسجد مقدس جمکران در تقویت محور خانواده مورد نظر مسجد مقدس جمکران است و رویکرد ما این است که برای افراد مختلف خانواده با سنین مختلف برنامه داشته باشیم.
 
منبرهای کوتاه مهدوی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: مسجد مقدس جمکران در مهد نماز، برنامه‌هایی ویژه مادران و کودکان شیرخوار در نظر گرفته است، مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران میزبان کودکان است، همچنین سالن جوانه‌های انتظار توفیق خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان را دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی عنوان کرد: ما باید هم به نیاز مخاطبان و هم سلایق آن‌ها توجه داشته باشیم و بر اساس آن برنامه‌های مختلف برای سنین مختلف در نظر می‌گیریم.
 
وی اظهار داشت: کارگاه‌های کوتاه آموزشی با محورهای غدیر، ولایت و معرفی امام عصر (عج) در ایام دهه ولایت برگزار می‌شود، همچنین منبرهای کوتاه مهدوی به مدت 7 دقیقه در شب‌های چهارشنبه پیش بینی شده است.
 
آغاز رسمی فعالیت‌های غدیر مسجد مقدس جمکران 
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به این که برنامه‌های دهه ولایت از عید سعید قربان آغاز شده است، یادآور شد: آغاز رسمی فعالیت‌های غدیر مسجد مقدس جمکران  با حضور در محضر آیت الله نوری همدانی شکل گرفت و از این پس برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: دعای ندبه مسجد مقدس جمکران در جمعه قبل و بعد از عید سعید غدیر به صورت ویژه برگزار می‌شود.
 
پرچم حرم مطهر امام علی(ع) بر گنبد فیروزه‌ای مسجد مقدس جمکران به اهتزار درمی‌آید 
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های عید سعید غدیر گفت: مسجد مقدس جمکران در بعد از ظهر عید سعید غدیر از زائران پیاده و خادمان مسجد مقدس جمکران و همچنین خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) استقبال می‌کند.
 
وی یادآور شد: پرچم حرم حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در بعد از ظهر عید سعید غدیر ساعت 18 بر گنبد فیروزه ای مسجد مقدس جمکران به اهتزار در می‌آید و 18 فراز از خطبه غدیریه که فرازهای مهدوی است، در غروب عید غدیر قرائت می‌شود.
 
پرده خوانی و شعرخوانی غدیر در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: خادمان مسجد مقدس جمکران  در شب عید سعید غدیر خم برای عرض تبریک به صورت ویژه در آستان مقدس حضرت معصومه (س) حضور پیدا می‌کنند و بعد از ظهر عید سعید غدیر مسجد مقدس جمکران میزبان خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهد بود.
 
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان داشت: در شام عید سعید غدیر، نماز مغرب و عشاء به صورت جماعت برگزار می‌شود و بعد از نماز، برنامه همخوانی ویژه قرائت قرآن کریم توسط گروه همخوانی برگزار می‌شود، همچنین قرائت قرآن کریم با حضور قاریان برگزار می‌شد.
 
بیعت همگانی عید غدیر در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود 
وی اضافه کرد: پرده خوانی و شعرخوانی غدیر در شام عید سعید غدیر در صحن جامع مهدوی برگزار می‌شود، همچنین سخنرانی، قرائت دعای توسل و فرازهای خطبه غدیر که توسط پیامبر اعظم (ص) بیان شده است، در شام عید غدیر برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که بیعت همگانی در شام عید غدیر در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، گفت: در هنگام قرائت فرازهای خطبه غدیر، فضای بیعت همگانی در مسجد مقدس جمکران ایجاد می‌شود و مردم فرازهای خطبه غدیر را تکرار می‌کنند.
 
فعالیت ایستگاه‌های پاسخگویی به شبهات در مسجد مقدس جمکران
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های جانبی مسجد مقدس جمکران در عید سعید غدیر، عنوان کرد: در ایام دهه ولایت جشن ویژه جوانه‌های انتظار ویژه نوجوانان برگزار می‌شود، تکریم مدیران سادات کاروان‌ها صورت می‌گیرد، بسته‌های پذیرایی میان زائران توزیع می‌شود، پرده خوانی غدیر و ولایت در شبستان کربلا اجرا می‌شود.
 
وی افزود: مسابقه ویژه پیامکی غدیر برای اردو‌ها و کاروان‌ها برگزار می‌شود، بسته‌های متنوع آموزشی در مکان‌های مختلف توزیع می‌شود، شبستان قرآنی، خدمات ویژه با رویکرد قرآنی ولایت و غدیر ارائه می‌دهد،
 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: راویان انتظار در خدمت مخاطبان برای انجام عقد اخوت هستند و برای علاقمندان عقد اخوت را جاری می‌کنند، همچنین ختم ویژه قرآن و صلوات در شبستان قرآنی و صحن جامع مهدوی برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان داشت: سخنرانی ویژه چندرسانه ای در صحن رسول اعظم (ص) پیش بینی شده است که جوانان می‌توانند از این فضا بهره‌مند شوند، همچنین ایستگاه‌های پاسخگویی به شبهات به ویژه در رابطه با امامت و غدیر در مکان‌های مختلف پیش‌بینی شده است.
 
محل دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی در شبستان کاظمین افتتاح می‌شود/اتاق عقد مسجد مقدس جمکران آماده پذیرایی از زوج‌ها در عید سعید غدیر
 
وی با بیان این که محل دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی در شبستان کاظمین افتتاح می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی کوتاه مدت با محوریت غدیر در شب و روز عید غدیر و شام عید غدیر در صحن‌های مختلف برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به ایجاد اتاق عقد در مسجد مقدس جمکران، عنوان کرد: در اتاق عقد مسجد مقدس جمکران، سفره نور گسترده شده است، تنها بقعه‌ای که سفره عقد ویژه با عنوان سفره نور دارد، مسجد مقدس جمکران است که در اختیار زوج‌هایی که از قبل مراجعه کردند، قرار می‌گیرد و خطبه عقد و آغاز زندگی دائم در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
 
مرکز تخصصی مشاوره اسلامی راه اندازی می‌شود
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی افزود: برای اولین بار، مرکز تخصصی مشاوره اسلامی در ایام عید سعید غدیر در ساختمان دارالشفاء راه اندازی می‌شود، ضرورت راه اندازی یک مرکز تخصصی مشاوره وجود داشت و مقدمات لازم انجام شده است و تعامل با اداره مشاوره حوزه علمیه شکل گرفته است و اساتید که هم در حوزه مشاوره دینی و هم مشاوره بالینی تخصص دارند، در این مرکز فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان این که برای زائران غیرایرانی برنامه‌های ویژه ای با محوریت غدیر برگزار می‌شود، گفت: زائران مسجد مقدس جمکران از 52 کشور در این مکان شریف حضور می‌یابند که نشان می‌دهد که این فضای قدسی ظرفیت بسیار بالایی دارد و از این مکان می‌توان معارف ناب قرآن و اهل بیت (ع) را به جهان اسلام انتقال داد.
ارسال نظرات