سردار کارگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد

رونمایی از نرم‌افزار «زیارت مجازی گلزار شهدا»/ برگزاری ۸۰۰ برنامه در سراسر کشور

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری ۸۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سراسر کشور و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۵۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس جلوگیری از تحریف و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری را دو مسئله مهم از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: وظیفه ما جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس و تحریف این فرهنگ است که باید دفاع مقدس را گنجینه‌ای بدانیم و باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

سردار کارگر دفاع مقدس را مظهر حماسه، آرمانخواهی، ایثار, از خودگذشتگی, تدبیر و حکمت نامید و گفت: در بیشتر آثار دفاع مقدس به مسائل احساسی پرداخته شده و به مسئله حماسه و تدبیر کمتر پرداخته شده که باید این موضوع برجسته شود و بیشتر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه مضامین نو, بکر و سازنده در دفاع مقدس فراوان است, اظهار کرد: به همین جهت محصولات دفاع مقدس در تمامی زمینه‌ها جزو پر فروش ترین آثار است.

سردار کارگر  در ادامه تصریح کرد: امروز فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس توانسته کشورهایی همچون سوریه, عراق, لبنان, یمن, فلسطین, بحرین و دیگر کشورها را نجات دهد و ما باید این فرهنگ را پر رنگ کنیم زیرا موفقیت های امروز خود را مدیون فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

برگزاری 800 برنامه اصلی دفاع مقدس در سراسر کشور

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس و راهیان نور  ما آماده‌ایم نامگذاری شده و  800 برنامه اصلی در سراسر کشور برگزار می‌شود که در تهران این برنامه‌ها به عهده بنیاد حفظ آثار بوده و استاندارهای سراسر کشور مسئولیت برگزاری این برنامه‌ها را در استان‌ها دارند.

وی افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سه رویکرد گفتمانی، تحلیلی، تکریمی و تبلیغی و اطلاع‌رسانی بوده و امسال موضوع فضای مجازی و خصوصا شبکه‌های اجتماعی توسط سازمان‌های مردم نهاد بیشتر از سال گذشته انجام خواهد شد.

سردار کارگر برگزاری نشست های تخصصی و هم اندیشی در سراسر کشور را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: کارگاه‌های تخصصی با عنوان خانواده و مقابله با تهدیدات اجتماعی از جمله این نشست‌های تخصصی است  که یک عزم کلی در کشور در این خصوص انجام شده  و به همین جهت بنیاد حفظ آثار نیز با استفاده از الگوی رفتاری, بینشی دفاع مقدس در سبک زندگی شهدا, رزمندگان و جانبازان برنامه های متنوعی را برای گسترش این فرهنگ دارد.

وی افزود: غبار روبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران یکی از اصلی ترین برنامه های هفته دفاع مقدس است که در این هفته انجام خواهد شد.

تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به نقش و جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس, اظهار کرد: با توجه به اینکه دفاع مقدس مردانه دیده شده و نقش زنان در این موضوع مغفول واقع شده, به همین جهت تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس امسال قوی تر از سال گذشته انجام خواهد شد.

نامگذاری هفتم مهر ماه به عنوان روز فرماندهان شهید در تقویم ملی

سردار کارگر از نامگذاری هفتم مهرماه به نام روز فرماندهان شهید در تقویم ملی خبرداد و بیان کرد: به جهت شهادت جمعی از فرماندهان در هفتم مهر, در تصمیمی که در شورای فرهنگ عمومی گرفته شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید روز هفتم مهرماه به عنوان روز فرماندهان شهید در تقویم ملی نامگذاری شد و در این روز از فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: شهدای مدافع حرم که استمرار دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند, به همین جهت همایش و جشنواره در همین خصوص برگزار می‌شود که از خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر خواهد شد و این برنامه و همایش ها در طول سال نیز ادامه دار خواهد بود.

برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور

وی برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور از دیگر برنامه های این ستاد در هفته دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: این برنامه حداقل در 50 کشور  جهان انجام خواهد شد و از اشخاص داوطلب خارجی نیز در زمینه اردوهای راهیان نور نیز استفاده خواهد شد.

سردار کارگر از رونمایی 700 عنوان کتاب دفاع مقدس در این هفته خبر داد و افزود: گروه موزیک نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس با حضور در شهر ها و مکان های عمومی و نواختن موسیقی های حماسی شور و شوق دفاع مقدس را در شهرها برپا می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس  ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و جشنواره فیلم مقاومت از جمله مهمترین فعالیت‌ها در این هفته است که در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: رونمایی از 32 عنوان فیلم کوتاه و مستند, 11 تابلو نقاشی و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در تمامی استان ها,40 مراسم تجلیل از ایثارگران, 40 همایش کشوری, 40 شب خاطره, 300 نشست تخصصی و رونمایی  از نرم افزار مجازی زیارت گلزار شهدا برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس خواهد بود.

اجرای رژه دریایی توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس

سردار کارگر افزود:  31 شهریور ماه به نام اقتدار، صلابت و نیروهای مسلح است که رژه نیروهای مسلح در این روز انجام خواهد شد، اول مهر ماه روز شهیدان، ایثارگران، سربازان و فخرآفرینان نام گرفته که از خانواده معظم شهدا, جانبازان و ایثارگران تجلیل به عمل خواهد آمد، دوم مهر ماه که مصادف با روز جمعه است به نام معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت نام گرفته که سخنرانی فرماندهان نیروهای مسلح در نماز جمعه و پیاده روی خانوادگی  در کلیه استان‌ها انجام خواهد شد، روز چهارم سوم مهر ماه  که مصادف با بازگشایی مدارس است به نام دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان نامگذاری شده و زنگ مقاومت در سراسر کشور به صدا در خواهد آمد، چهارم مهر ماه را به نام اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی مردمی، پنجم مهر ماه به نام پیشکسوتان، رزمندگان و عزیت مداران،  ششم مهر ماه را به نام بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی و نقش رهبری در دفاع مقدس است که به این موضوع کمتر پرداخته شده و هفتم مهر ماه را به نام فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان و ولایت مداری نامگذاری شده است که در این روز از مقام فرماندهان شهید تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت خاص مسائل دریایی علاوه بر رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور در سراسر کشور, رژه دریایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس انجام خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: مسئولیت رژه امسال با ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ارتش نیز در همین خصوص در سالروز شکست حصر آبادان نمایشگاه عکس را در شهر آبادان برگزار خواهد کرد.

سردار کارگر در پایان خاطرنشان کرد: تمامی 57 یادمان دفاع مقدس در استان های شمال غرب, غرب, جنوب و دریایی آمادگی کامل را برای استقبال از زائران راهیان نور دراین هفته خواهند داشت.

ارسال نظرات