جامعه شناس گفت: آمار ها نشان می دهد کاربران بازی های فضای مجازی بیش از یک میلیارد ساعت در این فضا حضور دارند که کودکان خشونت، پرخاشگری، بی تفاوتی و کاهش عاطفه را در این بازی ها آموخته و تمرین می کنند.
کد خبر: ۸۷۴۴۸۷۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

دکتر مجید ابهری جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش بازی ها و انیمیشن های خشن کودکانه وتأثیرات آن بر اعتقادات و روان افراد اظهار داشت: بازی های خشن رایانه ای اثرات نامطلوبی در ذهن نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه آمار ها نشان می دهد کاربران بازی های فضای مجازی بیش از یک میلیارد ساعت در این فضا حضور دارند که کودکان خشونت، پرخاشگری، بی تفاوتی و کاهش عاطفه را در این بازی ها آموخته و تمرین می کنند.

این جامعه شناس بیان داشت: بازی های رایانه ای بدون هیچ گونه کنترل و رعایت گروه سنی در اختیار فرزندان ما قرار می گیرند که در کمتر کشوری شرایط حاضر مشاهده می شود؛ الگوسازی های منفی، قهرمان پروری های کاذب، اختلال در هویت فرهنگی در نوجوانان و جوانان توسط این بازی ها اتفاق افتاده و شخصیت های این بازی ها تبدیل به یک نماد رفتاری کودکان شده و همچنین بر اثر همزاد پنداری بین کاربر و شخصیت بازی رفتارهای خشونت آمیز به روح فرد منتقل می شود.


ارسال نظرات