عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
محمد اسماعیل سعیدی گفت: تریبون نماز جمعه و مساجد کشور برای امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ اسلامی است. وزیر ارشاد باید با سعه صدر این موضوعات مطرح شده را بشنود و دنبال اصلاح امور و ایرادات باشد.
کد خبر: ۸۷۴۴۸۷۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در حوزه های مختلف گفت: وزارت ارشاد نباید از طریق فرهنگی دیدگاه های خود را به کرسی بنشاند.

وی افزود: بعضی از کتاب هایی که چاپ می شوند مشکل دارند و اگر روحانیون و ائمه جمعه در این خصوص و موضوعات دیگر نظر می دهند وظیفه شان است که تذکر دهند تریبون نماز جمعه و مساجد کشور برای امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ اسلامی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: وزارت ارشاد و دیگر مسئولان باید با سعه صدر این موضوعات مطرح شده را بشنوند و دنبال اصلاح امور و ایرادات باشند، نه اینکه موضع گیری کنند چرا که ائمه جمعه و روحانیون اشخاصی هستند که همواره نسبت به مردم و انقلاب خاضع و دلسوز هستند و این طور نیست که از روی اغراض شخصی مسئله ای را مطرح کنند. مسئولان باید این صحبت ها را شنیده بررسی کنند و حتی اگر اشکال و ایرادی در کار خود ندیدند محترمانه توضیح دهند.

سعیدی تصریح کرد: ما باید یک چارچوب و نقشه راه برای مسائل فرهنگی تبیین کنیم وزارت ارشاد نیز موظف است این چارچوب ها را رعایت کند در کشور ایران از ابتدا دولت ها با گرایش های متفاوت آمده اند و به خاطر جذب مردم و اعمال دیدگاه های خاص خود اقداماتی را انجام داده اند در حالی که دولت باید در چارچوب نظام اسلامی حرکت کند و بی اعتنایی به این موضوع یک عیب بزرگ است.

ارسال نظرات