معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات:
معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: نذر فرهنگی به طور مناسب و کامل در جامعه نهادینه نشده است.
کد خبر: ۸۷۴۴۸۰۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان سمنان، علی اکبر کاظمی  معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در حاشیه بازدید اعضای ستاد اربعین استان سمنان از شهرهای نجف و کربلا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ماموریت های این معاونت گفت: مستندسازی پروژه های عتبات مقدسه، اطلاع رسانی به مردم در خصوص ضرورت بازسازی عتبات و هماهنگی با روابط عمومی های استانی مهمترین اقدامات این معاونت در طول سال است.

کاظمی ادامه داد: این معاونت برنامه های ویژه ای را برای مراسم پیاده روی اربعین امسال درنظر گرفته است که جزئیات آن بزودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به عضویت این معاونت در کمیته فرهنگی و کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین
کشور تاکید کرد: هماهنگی بسیار مناسبی میان این ستاد و بعثه مقام معظم رهبری، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در خصوص مراسم پیاده روی اربعین امسال صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: پشتیبانی از برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی مستمر به افکار عمومی مهمترین اولویت این معاونت در طول برگزاری مراسم اربعین امسال خواهد بود.


کاظمی تاکید کرد: یکی از اهداف این معاونت، فرهنگ سازی برای انجام نذورات فرهنگی در مراسم اربعین حسینی است چرا که در حال حاضر بیشتر نذوارت مردمی جنبه رفاهی و خدماتی دارد و کمتر به مسائل فرهنگی زوار توجه می شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی تصریح کرد: نذر فرهنگی یکی از مسائلی است که هنوز به طور مناسب در جامعه تثبیت نشده است لذا از رسانه ها انتظار داریم اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص انجام دهند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تحکیم پیوند میان فرق گوناگون جهان اسلام و عالم تشیع است افزود: کنگره بزرگ اربعین حسینی ظرفیت بسیار ویژه ای را برای انسجام مسلمان جهان و مستضعفان عالم فراهم کرده که باید از آن نهایت استفاده را صورت داد.


کاظمی به تدوین و ابلاغ دستور العملی به دستگاه ها و نهادهای حاضر در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در این بخش نامه ها به صورت خاص مورد تاکید قرار دارد میزبانی مردم و ملت عراق در طول برگزاری این مراسم است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر مبلغان، مداحان و روحانیونی که در این مراسم حضور خواهند یافت نیز نسبت به مسائل و چارچوب های کشور عراق کاملا توجیه شده اند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: توصیه های ما به عموم مردم کاملا منطقی و عقلانی است و خوشبختانه زوار نیز به خوبی آنها را رعایت می کنند.

کاظمی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی این ستاد از هنگام سفر زوار تا بازگشت آنها ادامه خواهد داشت گفت: از رسانه ها و مطبوعات تقاضا می کنیم برای پوشش خبری این مراسم بزرگ با کمیته فرهنگی و نیز کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین کشور هماهنگ شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها