خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن تعزیه استان قزوین گفت: تعزیه‌خوان‌ها به اسناد محکم دینی در اجرای هنر نمایشی تعزیه توجه داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۵۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن تعزیه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و برگزار شد، اظهار کرد: باید همواره تلاش کنیم تا از راه‌های مختلف مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع)، راه عرفانی و نگاه‌های نورانی آن حضرت را برای مردم تشریح کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بخشی از این رسالت دینی و الهی را با هنر و نمایشی مانند تعزیه که مرکب از چندین حرفه و هنر است، به مردم نشان می‌دهیم زیرا هنر نمایشیِ زنده، اثر بسیاری در بین مردم دارد.

امام‌جمعه قزوین به نقش اثرگذار نمایش زنده اشاره کرد و گفت: نمایش فصل شیدایی به عنوان نمایشی زنده که در استان به اجرا درآمد، با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و معلوم می‌شود که هنر نمایشی اثر ویژه‌ و حامیان بسیاری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: اهمیت توجه به اسناد محکم دینی در حوزه هنر تعزیه‌خوانی بسیار بالاست و روضه‌خوان‌ها و مداحان نیز باید به این امر مهم توجه جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تعزیه باید به گونه‌ای اجرا شود که عوام حرف شما را بفهمند و خواصِ علما هم نتوانند از شما ایراد بگیرند و دست‌یابی به این هدف نیازمند کار بر اساس اسناد و مدارک محکم دینی است.

عابدینی پرهیز از نگاه مادی به تعزیه را امری ضروری دانست و تأکید کرد: ممکن است تعزیه در محلی خوانده شود و بدون صحبت‌های از پیش انجام شده، پولی هم به تعزیه‌خوان برسد اما هیچ‌کدام حق نداریم با نیت مادی وارد این عرصه شویم.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر تعزیه‌خوان‌ها، روحانیون و مداحان برای پول به این عرصه وارد شوند، عوامل امام حسین (ع) به حساب نمی‌آیند و آن اثر معنوی که باید از کار ما محقق شود، نخواهد شد.

وی بیان کرد: فعالین عرصه‌ای که هدفشان تشریح مظلومیت امام حسین (ع) است باید با اخلاص باشند و در این عرصه با نیت جلب رضای الهی فعالیت نمایند تا کارشان با اثر مطلوب همراه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین هماهنگی تعزیه خوان‌ها با محافل دینی را ضروری دانست و اظهار کرد: یکی از کارهای تعزیه خوان‌ها ترویج شعائر الهی است و برای تحقق این امر، هماهنگی با محافل دینی از سوی تعزیه خوان‌ها بسیار مهم و ضروری است.

عابدینی یادآور شد: تعزیه خوان‌ها، منبری‌ها و مداحان باید مطالعات دقیق و جامع داشته باشند و این سه قشر تلاش کنند تا انس و الفت بیشتری بینشان برقرار باشد.

وی در پایان تصریح کرد: باید همواره حق را بیان کنیم تا ذهن آدم‌ها روشن و بیدار شود و به هر میزانی که در تحقق این هدف موفق باشیم، در آخرت نزد خدای متعال روسفید و در دنیا در دل‌های مردم جای خواهیم گرفت.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها