بوشهرـ رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در همین خصوص افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در امور علمی و فناوری و تأکید بر گسترش حمایت های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران و توسعه پایدار امضاء شده است.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۴۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶



به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محمد رضا بحرانی رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر به خبرنگار ما گفت: این تفاهم نامه برای همکاری مشترک در تبادل اطلاعات و امکانات، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی، پژوهشی، آموزشی فرهنگی، کارآفرینی، اجرایی و قانونی دانشگاه پیام نور استان بوشهر و پارک علم و فناوری برای حمایت از فناوران و صاحبان ایده در استان بوشهر است.

وی در خصوص جزییات بیشتر موضوع توافق نامه تشریح کرد: انجام مطالعات و پژوهش های کاربردی مختلف برای تدوین راهبردهای کلان حمایتی از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و دانش بنیان، برگزاری مشترک کارگاه‌های و دوره‌های آموزشی مورد تایید پارک و دانشگاه، ایجاد بستر مناسب برای حمایت از دانش‌های تولیدی و تحقیقاتی در راستای پیاده سازی و اجرای تحقیقات کاربردی، تبادل ایده های فناورانه، همکاری در راه اندازی فن بازار منطقه‌ای در استان بوشهر، استفاده از امکانات طرفین در معرفی ظرفیت‌های علمی تحقیقاتی و فناورانه مشترک، راه اندازی مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی و چند مورد دیگر از جزئیات توافق شده این تفاهم نامه همکاری است.

بحرانی در همین خصوص افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در امور علمی و فناوری و تأکید بر گسترش حمایت های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران و توسعه پایدار امضاء شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری، با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باید بستری مناسب برای دستیابی به این مطالبات فراهم شود.»

 رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر با بیان اینکه مهمترین شاخص اقتصاد مقاومتی دانشبنیان بودن آن است، گفت: «اقتصاد مقاومتی یعنی تجاری‌سازی علم و تحقق این امر با تقویت مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری میسر میشود.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه بسترهای لازم برای حضور دانشجویان نخبه و خلاق در دانشگاه بیان کرد: اگر حمایت‌ها از صاحبان ایده دردانشگاه  به‌موقع و درست انجام پذیرد، باعث ایجاد انگیزه و ترغیب آنان برای انجام فعالیتهای کارآفرینانه میشود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها باید به صورتی انجام گیرد که متکی به دولت نباشد افزود: ثروت و سرمایه‌ای ارزشمند است که در راس آن نیروی انسانی فعال وجود داشته باشد و توسعه فناوری در راستای دستیابی به بازار تجارت به ویژه دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

بحرانی افزود: هدف ما در دانشگاه پیام نور استان بوشهر، راه اندازی مراکز رشد و حمایت از ایده‌های فناورانه و دانش بنیان برای تبدیل علم به ثروت است.

ارسال نظرات